Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / خرید و دانلود
841,500

پیش از اقدام به خرید ترجمه فارسی می توایند نسخه انگلیسی را به صورت رایگان دانلود و بررسی نمایید. متن چکیده و ترجمه آن در پایین همین صفحه قابل مشاهده است.
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " شيمی " با موضوع " کاهش اسیدهای چرب آزاد در روغن های پسماند خوراکی با روش استریفیکاسیون در حضور کاتالیزورهای اسیدی " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
کاهش اسیدهای چرب آزاد در روغن های پسماند خوراکی با روش استریفیکاسیون در حضور کاتالیزورهای اسیدی
نویسنده/ناشر/نام مجله :
Procedia Engineering
سال انتشار
2011
کد محصول
1012079
تعداد صفحات انگليسی
7
تعداد صفحات فارسی
13
قیمت بر حسب ریال
841,500
نوع فایل های ضمیمه
Pdf+Word
حجم فایل
583 کیلو بایت
تصویر پیش فرض



چکیده

امروزه، سوخت های پاکی مانند بیودیزل برای تولید انرژی در جهان بکار می روند.  برای تولید بیودیزل از واکنش ترانس استریفیکاسیون روغن های پسماند در حضور کاتالیزورهای قلیایی  استفاده می شود. از آنجایی که اسیدهای چرب آزاد و آب در حضور آب راندمان تولیدی را از طریق اختلال در مرحله شستشو کاهش می دهند، بنابراین باید غلظت ترکیبات ذکر شده  با استفاده از روش استریفیکاسیون قبل از انجام واکنش ترانس استریفیکاسیون به کمتر از 1 % کاهش یابد. در این کار، سیلیکا سولفوریک اسید به عنوان کاتالیزور هتروژن برای کاهش اسیدهای چرب آزاد در روغن های پسماند خوراکی استفاده شد و اثرات متغییرها در واکنش استریفیکاسیون مورد مطالعه قرار گرفت. برای تعیین  مقادیر اسیدهای چرب آزاد کاهش یافته و درصد تبدیل واکنش استریفیکاسیون ، نمونه ها توسط روش های GC و FTIR آنالیز شدند. در نتیجه این بررسی، 1.5% وزنی از کاتالیزور، در دمای 60 درجه، با نسبت مولی متابول به روغن  6:1 و سرعت هم زدن rpm 300 به عنوان شرایط بهینه تعیین شد. نتایج نشان می دهد که درصد تبدیل اسیدهای چرب به استر و مقادیر اسیدهای چرب ازاد به ترتیب 90% و کمتر از 1 % بود.

1-مقدمه

از آنجا که ذخایر نفتی کاهش یافته و گازهای حاصل از آنها  دارای اثرات شدید زیست محیطی هستند، استفاده از بیودیزل به عنوان یک انرژی تجدید پذیر توصیه می شود. بیودیزل یک عنوان کلی است که به گستره ای از سوخت های اکسیژنی با پایه استر نسبت داده می شود  که از روغن های گیاهی و چربی های حیوانی تولید می شوند. فرآیندهای  پیرولیز، امولسیوفیکاسیون و ترانس استریفیکاسیون برای تولید بیودیزل استفاده می شوند. بیودیزل می تواند در راندمان بالا با روش ترانس استریفیکاسیون نه تنها به دلیل سادگی شرایط و تجهیزات آن،  بلکه به دلیل زمان کوتاه آزمایش، تولید شود. در این روش، روغن با استفاده از الکل در حضور کاتالیزورهای اسیدی، به متیل استر و گلیسیرین تبدیل شود...

میتوانید از لینک ابتدای صفحه، مقاله انگلیسی را رایگان دانلود فرموده و چکیده انگلیسی و سایر بخش های مقاله را مشاهده فرمایید.


خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله شيمی در موسسه البرز


این مقاله ترجمه شده شيمی در زمینه کلمات کلیدی زیر است:




Waste cooking oils
Esterification
Silica sulfuric acid
Transesterification
Biodiesel

ثبت سفارش جدید