Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / خرید و دانلود
1,265,000

پیش از اقدام به خرید ترجمه فارسی می توایند نسخه انگلیسی را به صورت رایگان دانلود و بررسی نمایید. متن چکیده و ترجمه آن در پایین همین صفحه قابل مشاهده است.
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " مهندسی برق " با موضوع " جبران سازی فلیکر ولتاژ با استفاده از ادوات FACTS " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
جبران سازی فلیکر ولتاژ با استفاده از ادوات FACTS
نویسنده/ناشر/نام مجله :
American Journal of Electrical Power and Energy Systems
سال انتشار
2013
کد محصول
1012115
تعداد صفحات انگليسی
15
تعداد صفحات فارسی
33
قیمت بر حسب ریال
1,265,000
نوع فایل های ضمیمه
pdf+word
حجم فایل
2 مگا بایت
تصویر پیش فرض



چکیده

فلیکر ولتاژ در زمانی که بارهای سنگین در یک سیستم توزیع ضعیف به طور دوره ای وصل و قطع شوند رخ می دهد. اگر ظرفیت اتصال کوتاه سیستم توزیع به اندازه کافی بزرگ نباشد، نوسانات ولتاژ به وقوع خواهند پیوست. فلیکر ولتاژ برای تجهیزات برقی حساس مخرب است. تجهیزات کامپیوتری برای عملکرد مناسب نیازمند ولتاژ پایدار هستند. در این مقاله رویکردهای مختلفی پوشش داده می شوند: کاهش فلیکر ولتاژ در سه مرحله و ارزیابی نتایج به طور دقیق. در ابتدا، کاهش فلیکر ولتاژ با استفاده از FCRCR ( راکتور کنترل شده با تریستور با خازن ثابت) شبیه سازی شده است. سپس، با استفاده از جبرانساز سنکرون استاتیک (STATCOM) جبران سازی انجام شد. در این حالت، تزریق هارمونیک به سیستم منجر به برخی از مشکلات شد که بعدا با تخصیص STATCOM 12-پالس و فیلترهای RLC بر آنها غلبه شد. نتایج بدست آمده نشان دادند که STATCOM بسیار کارآمد بوده و برای جبران سازی فلیکر موثر می باشد. همه شبیه سازی ها در محیط نرم افزار MATLAB انجام شده اند.

-1مقدمه

وقتی در یک سیستم توزیع ضعیف، بارهای سنگین به صورت دوره ای روشن و خاموش شوند فلیکر ولتاژ (سوسو زدن ولتاژ) رخ می دهد. اگر ظرفیت اتصال کوتاه سیستم به اندازه کافی بزرگ نباشد، ولتاژ دچار نوسان خواهد شد. شروع  به کار موتور های بزرگ نیازمند جهش جریان است، که منجر به کاهش ولتاژ می شود. این افت ولتاژ منجر به فلیکر آشکاری در مدارهای روشنایی متصل به آن سیستم قدرت می شود. فلیکرینگ ولتاژ ممکن است به شدت برای تجهیزات برقی حساس مخرب باشد. تجهیزات کامپیوتری نیازمند ولتاژ پایدار برای بهره برداری صحیح می باشند. به این منظور، فلیکر ولتاژ یک مسئله عمده در کیفیت توان است.

اندازه فلیکر ولتاژ وابسته به اندازه و نوع بار الکتریکی است که باعث اغتشاش شده است. افت ولتاژ نیز ممکن است منجر به فلیکر ولتاژ شود؛ کاهش ناگهانی ولتاژ در سیستم های توزیع می تواند باعث ایجاد جریان هجومی شود که ممکن است به تجهیزات حساس سرایت کند… 

میتوانید از لینک ابتدای صفحه، مقاله انگلیسی را رایگان دانلود فرموده و چکیده انگلیسی و سایر بخش های مقاله را مشاهده فرمایید.


خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله مهندسی برق در موسسه البرز


این مقاله ترجمه شده مهندسی برق در زمینه کلمات کلیدی زیر است:



Voltage Flicker
STATCOM
FCTCR
Power Quality
RLC Filters Et

ثبت سفارش جدید