Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / خرید و دانلود
1,083,500

پیش از اقدام به خرید ترجمه فارسی می توایند نسخه انگلیسی را به صورت رایگان دانلود و بررسی نمایید. متن چکیده و ترجمه آن در پایین همین صفحه قابل مشاهده است.
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " مهندسی برق " با موضوع " ارائه الگوریتم سریع حداقل مربعات بازگشتی تکراری برای شناسایی مدل وینر سیستم هایی با ترم های غیرخطی بالا " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
ارائه الگوریتم سریع حداقل مربعات بازگشتی تکراری برای شناسایی مدل وینر سیستم هایی با ترم های غیرخطی بالا
نویسنده/ناشر/نام مجله :
ISA Transactions
سال انتشار
2017
کد محصول
1012140
تعداد صفحات انگليسی
7
تعداد صفحات فارسی
14
قیمت بر حسب ریال
1,083,500
نوع فایل های ضمیمه
Pdf+Word
حجم فایل
1 مگا بایت
تصویر پیش فرض



چکیده

در این مقاله، یک الگوریتم شناسایی آنلاین برای سیستم­ های غیرخطی که تحت تاثیر نویزهای رنگی هستند، ارائه شده است. روش پیشنهادی بر اساس الگوریتم حداقل مربعات بازگشتی (ERL S) فرمول­ بندی شده است که در آن سیستم شناسایی شده به فرم چندجمله ­ای وینر بیان شده است. به همین منظور، یک سیگنال میانی نامعلوم با استفاده از یک الگوریتم تکرارشونده درونی تخمین زده شده است. الگوریتم بازگشتی تکراری، بردار پارامترهای مدل پیشنهادی وینر را، به صورت تطبیقی اصلاح می­ کند مخصوصا زمانیکه پارامترهای سیستم متغیر باشند. علاوه بر این، برای افزایش استحکام و مقاومت روش پیشنهادی در برابر تغییرات، یک الگوریتم RLS مقاوم به مدل سیستم اعمال شده است. برای ارزیابی اثربخشی روش پیشنهادی نتایج شبیه سازی ارائه شده ­اند. نتایج بدست آمده حاکی از آن است که روش پیشنهادی دارای سرعت همگرائی بالا و مشخصات مقاومی در برابر تغییرات است که این امر کارایی مدل پیشنهادی و روش شناسایی را افزایش می­ دهد. به عنوان مثال، با توجه به تعداد 400 مجموعه داده استفاده شده، معیار FIT در روش CSTR 92٪ به دست آمده است.

1-مقدمه

مدل­ های تجربی مبتنی بر داده­ های ورودی-خروجی به طور گسترده­ای برای کنترل فرآیند مورد استفاده قرار می­ گیرند، زیرا اغلب تحقق یک مدل مكانيكي با قابلیت اطمینان بالا براساس اصل مدل سازی اوليه دشوار است [1،2]. یکی از معروف­ ترین این مدل­ ها، تخمین مدل آنلاین است که در آن بردار پارامتر θ با استفاده از N مجموعه داده ­ی ورودی-خروجی تخمین زده می ­شود. این مدل­ ها بر اساس یک وضعیت خاص تعریف شده برای سیستم تخمین زده می­ شوند. با این حال، برخی از مشخصات سیستم ­ها در طول زمان به دلایل مختلفی مانند طول عمر، ظهور اغتشاش و آشفتگی محیطی، خطاهای سخت افزاری، اصلاح نقاط/محدوده عملیاتی سیستم، استراتژی و غیره، به طور طبیعی تغییر کرده ­اند [3]..

میتوانید از لینک ابتدای صفحه، مقاله انگلیسی را رایگان دانلود فرموده و چکیده انگلیسی و سایر بخش های مقاله را مشاهده فرمایید.


خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله مهندسی برق در موسسه البرز


این مقاله ترجمه شده مهندسی برق در زمینه کلمات کلیدی زیر است:




Iterative recursive algorithm
Least squares identification
Wiener model

ثبت سفارش جدید