Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / خرید و دانلود
968,000

پیش از اقدام به خرید ترجمه فارسی می توایند نسخه انگلیسی را به صورت رایگان دانلود و بررسی نمایید. متن چکیده و ترجمه آن در پایین همین صفحه قابل مشاهده است.
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " مهندسی برق " با موضوع " کاشت یونی برای "سلول های خورشیدی اتصال پشتی پیوند از پشت " فعال شده با پلی سیلیکون " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
کاشت یونی برای "سلول های خورشیدی اتصال پشتی پیوند از پشت " فعال شده با پلی سیلیکون
نویسنده/ناشر/نام مجله :
IEEE Journal of Photovoltaics
سال انتشار
2015
کد محصول
1012248
تعداد صفحات انگليسی
8
تعداد صفحات فارسی
20
قیمت بر حسب ریال
968,000
نوع فایل های ضمیمه
pdf+word
حجم فایل
1 مگا بایت
تصویر پیش فرض



چکیده

در این مقاله به مطالعه کاشت یونی برای دوپینگ الگودار "سلول های خورشیدی اتصال پشتی پیوند از پشت" با پیوندهای سیلیکونی پلی کریستالی- تک کریستالی می پردازیم. به ویژه به بررسی مفهوم کانتردوپینگ، که فرایندی است که ابتدا در آن امیتر سطحی کاشته می شود و بعد از آن امیتر با اعمال کاشت یونی ماسک شده برای BSF (Back Surface Field) به صورت محلی جبران سازی می شود، می پردازیم. در ساختارهای تست مسطح با کاشت سطحی، چگالی جریان های اشباع کمتر از  را برای ویفرهای فعال شده با لایه های پلی- سیلیکون که کاشت فسفر در آن ها انجام شده است و  برای ویفرهایی که با لایه های پلی- سیلیکونی که کاشت بور در آن ها انجام شده است اندازه می گیریم. عوامل pseudofill متناظر  به ترتیب برابرند با 87.3% و 84.6%. ساختارهای ساخته شده با فرایند کانتردوپینگ روی کل ناحیه، نشان دهنده رفتار بازترکیب عالی () می باشد. برعکس، نمونه هایی که نواحی کانتردوپ الگودار دارند، رفتار بازترکیب نسبتا بدی نشان می دهند که ضریب ایده آلی مکانیسم بازترکیب غالب آن n>1 می باشد. مقایسه با ساختارهای تست با کاشت سطحی نشان دهنده بازترکیب در ناحیه بار فضایی داخل لایه پلی- سیلیکون با نقائص زیاد می باشد. در نتیجه، ما از یک ناحیه بدون دوپینگ بین امیتر و BSF استفاده می کنیم تا از تشکیل پیوندهای p+/n+ در پلی- سیلیکون اجتناب شود.

1-مقدمه

اهمیت بازده تبدیل انرژی بالا به خاطر نیاز به متعادل سازی هزینه های سیستم اخیرا رو به افزایش بوده است [1]. سلول های اتصال پشتی پیوند از پشت (BJBC) سلول های بازده بالای پرآتیه ای هستند، مخصوصا به خاطر نداشتن سایه اندازی نوری [2]. همچنین برای این که بخواهیم تلفات بازترکیب را حداقل کنیم، ترکیب ساختار BJBC با پیوندهای انتخابی حامل (برای یک نوع حامل شفاف است و نوع دیگر حامل را سد می کند) مطلوب می باشد. گروه های متعددی موفق به تحقق امیتر و BSF با استفاده از سیلیکون آمورف هیدروژنه (Si:H/ تک کریستالی) سیلیکون پیوند ناهمگون (HJT) شده اند[3]-[5]، حتی رکورد جهانی جدیدی برای بازده سلول های خورشیدی بدست آمده است که برابر است با 25.6% [3]. با این حال، از آنجا که الگودار کردن لایه های a-Si بسیار چالش برانگیز است، تولید HJT-BJBC بسیار دشوار است. یک جایگزین پرآتیه برای HJT، پیوندهای پلی –Si/c- Si می باشند که کیفیت پسیوسازی خوبی را حتی در نواحی فلز شده فراهم می کند ...

میتوانید از لینک ابتدای صفحه، مقاله انگلیسی را رایگان دانلود فرموده و چکیده انگلیسی و سایر بخش های مقاله را مشاهده فرمایید.


خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله مهندسی برق در موسسه البرز


ثبت سفارش جدید