Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / خرید و دانلود
1,265,000

پیش از اقدام به خرید ترجمه فارسی می توایند نسخه انگلیسی را به صورت رایگان دانلود و بررسی نمایید. متن چکیده و ترجمه آن در پایین همین صفحه قابل مشاهده است.
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " حسابداری " با موضوع " عوامل موثر بر اثر بخشی حسابرسی داخلی: بررسی بخش عمومی عربستان سعودی " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
عوامل موثر بر اثر بخشی حسابرسی داخلی: بررسی بخش عمومی عربستان سعودی
نویسنده/ناشر/نام مجله :
Elsevier, Journal of International Accounting, Auditing and Taxation
سال انتشار
2014
کد محصول
1012268
تعداد صفحات انگليسی
40
تعداد صفحات فارسی
26
قیمت بر حسب ریال
1,265,000
نوع فایل های ضمیمه
pdf+word
حجم فایل
328 کیلو بایت
تصویر پیش فرض



 چکیده

این مطالعه به ارزیابی عوامل موثر بر اثر بخشی حسابرسی داخلی (IAE) در عربستان سعودی می پردازد. داده ها از 203 مدیر و 239حسابرس داخلی مربوط به 79 سازمان بخش عمومی جمع آوری شده است. از طریق تجزیه و تحلیل رگرسیون چند متغیره به بررسی رابطه میان اثر بخشی حسابرسی داخلی و پنج عامل اساسی پرداخته می شود. نتایج نشان می دهد که حمایت مدیریت از اثر بخشی کنترل های داخلی، باعث اثر بخشی وظایف حسابرسی داخلی هم از دیدگاه مدیران و هم از دیدگاه حسابرسان داخلی می شود. حمایت مدیریت با استخدام کارکنان آموزش دیده و با تجربه، فراهم کردن منابع کافی، بهبود رابطه با حسابرسان مستقل و داشتن یک بخش حسابرسی داخلی مستقل در ارتباط است. عربستان سعودی نماینده تعداد زیادی از محیط های توسعه یافته و در حال توسعه است و طریقه حاکمیت و حسابرسی آن در کشورهای دیگر تقلید می شود. بعلاوه، سنت های فرهنگی خاص آن در رابطه با اتحاد خاندانی و قبیله ای و اعتقادات مذهبی گسترده آن نماینده ای از کشورهای GCC، جهان عرب و در واقع دیگر کشورهای در حال توسعه، بدون توجه به ثروت آن ها، است. بنابراین، رابطه میان حمایت مدیریت و اثر بخشی حسابرسی داخلی را می توان فراتر از بخش عمومی عربستان سعودی تعمیم داد.

-1مقدمه

مطالعات اثر بخشی حسابرسی داخلی (IAE) نسبت به مطالعات حسابرسی مستقل اندک هستند. این مطالعه به عواملی که ممکن است در اثر بخشی حسابرسی داخلی در سازمان های بخش عمومی عربستان سعودی تاثیر بگذارد را بررسی می کند. عربستان سعودی استفاده از حسابرسان داخلی را اخیرا شروع کرده است.

نقش سنتی حسابرسی داخلی به نظارت بر کنترل های داخلی و تطابق مالی متمرکز بود. به هر حال، اهمیت حسابرسی داخلی در سال های اخیر افزایش پیدا کرده است، و شامل مشاوره در رابطه با مدیریت ریسک شرکت می شود…

میتوانید از لینک ابتدای صفحه، مقاله انگلیسی را رایگان دانلود فرموده و چکیده انگلیسی و سایر بخش های مقاله را مشاهده فرمایید.


خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله حسابداری در موسسه البرز


این مقاله ترجمه شده حسابداری در زمینه کلمات کلیدی زیر است:




Internal audit effectiveness
Public sector audit
Internal audit in developing countries

ثبت سفارش جدید