Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / خرید و دانلود
1,578,500

پیش از اقدام به خرید ترجمه فارسی می توایند نسخه انگلیسی را به صورت رایگان دانلود و بررسی نمایید. متن چکیده و ترجمه آن در پایین همین صفحه قابل مشاهده است.
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " مهندسی برق " با موضوع " پردازش تصاویر پزشکی روی GPU – گذشته، حال و آینده " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
پردازش تصاویر پزشکی روی GPU – گذشته، حال و آینده
نویسنده/ناشر/نام مجله :
Medical image analysis
سال انتشار
2013
کد محصول
1012491
تعداد صفحات انگليسی
22
تعداد صفحات فارسی
79
قیمت بر حسب ریال
1,578,500
نوع فایل های ضمیمه
pdf+word
حجم فایل
676 کیلو بایت
تصویر پیش فرض



 چکیده

امروزه واحد­های پردازش گرافیک(GPUها) در برنامه­ های کاربردی زیادی استفاده می­ شوند، چون می ­توانند محاسبات موازی را تسهیل کنند، مقرون به صرفه­ اند و از نظر مصرف انرژی کارامد هستند. در زمینه­ ی تصاویر پزشکی، در برخی موارد وجود GPUها برای استفاده ­ی عملی از الگوریتم ­های محاسباتی حیاتی است. این تحقیق، کارهای قبلی و فعلی در مورد پردازش تصاویر پزشکی با GPU را بررسی می ­کند، یعنی مرورکلی و مقدم ه­ای بر پیاده­ سازی­ های موجود GPU است. این مرورکلی، کاربرد GPU در موارد زیر را پوشش می­ دهد: عملیات اصلی پردازش تصویر (فیلترکردن، درون­یابی، تخمین هیستوگرام، و تبدیل مسافت)، رایج ترین الگوریتم­ ها در تصویربرداری پزشکی (ثبت تصویر، تقسیم بندی تصویر و حذف نویز از تصویر) و الگوریتم ­های شرایط خاص (CT، PET، SPECT، MRI، fMRI، DTI، سونوگرافی، تصویر برداری نوری و میکروسکوپی). این بررسی با برجسته کردن برخی ویژگی ­ها و چالش­های آینده، به پایان می­ رسد.

1-مقدمه

امروزه پردازش تصاویر پزشکی در واحد پردازش گرافیکی (GPU) بسیار رایج است چون این فناوری به کارگیری سریع الگوریتم­ های پیشرفته و انجام کارهای محاسباتی در زمینه ­ی بالینی را امکان­پذیر می­ سازد. علی رغم این واقعیت، مقالات مربوط به بررسی تصویربرداری پزشکی مبتنی بر GPU بسیار کم است. البته چند استثناء قابل توجه وجود دارد که در مورد الگوریتم ­های خاص تصویربرداری پزشکی هستند مثل ثبت تصویر (شمس و همکارانش، 2010b؛ فلاک و همکارانش، 2011). یک مرورکلی دیگر هم اخیراً روی محاسبات GPU در فیزیک پزشکی (پراکس و زینگ، 2011) انجام شده که در مورد بازسازی تصویر و بهبود برنامه ­ی درمانی است. به طور کلی، منابع مقدماتی بسیار عالی زیادی در مورد GPU و برنامه نویسی GPU در دسترس است  (کرک و Hwu، 2010؛ ساندرز و Kandrot،2011؛ فاربر، 2011)... 

میتوانید از لینک ابتدای صفحه، مقاله انگلیسی را رایگان دانلود فرموده و چکیده انگلیسی و سایر بخش های مقاله را مشاهده فرمایید.


خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله مهندسی برق در موسسه البرز


این مقاله ترجمه شده مهندسی برق در زمینه کلمات کلیدی زیر است:




Medical imaging
Image processing
Image reconstruction

ثبت سفارش جدید