Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / خرید و دانلود
1,210,000

پیش از اقدام به خرید ترجمه فارسی می توایند نسخه انگلیسی را به صورت رایگان دانلود و بررسی نمایید. متن چکیده و ترجمه آن در پایین همین صفحه قابل مشاهده است.
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " شيمی " با موضوع " استخراج حلالی ساماریوم از محلول آبی نیترات با استفاده از Cyanex301 و D2EHPA " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
استخراج حلالی ساماریوم از محلول آبی نیترات با استفاده از Cyanex301 و D2EHPA
نویسنده/ناشر/نام مجله :
Elsevier, Hydrometallurgy
سال انتشار
2013
کد محصول
1012660
تعداد صفحات انگليسی
7
تعداد صفحات فارسی
18
قیمت بر حسب ریال
1,210,000
نوع فایل های ضمیمه
pdf+word
حجم فایل
1 مگا بایت
تصویر پیش فرض



 چکیده

مطالعات استخراج حلالی Sm (III) از محلول آبی نیترات بر استفاده از Cyanex301 (bis-4،4،2 تری متیل پنتیل دی تیو فسفینیک اسید) به صورت تنها و یا در ترکیب با D2EHPA (di-2-اتیل هگزیل فسفریک اسید) تمرکز یافته است. اثر پارامترهای فرایند مانند زمان، یون نیترات، اسیدیتة فاز آبی، غلظت استخراج کننده، و دما روی استخراج ساماریوم، و اثر محلول­ های اسیدی مختلف روی تهی­ه سازی فلز از فاز آلی باردار بررسی شد.

اثر هم ­افزایی نشان داد که افزودن D2EHPA به سیستم استخراج Cyanex301 باعث افزایش بازده استخراج Cyanex301 در محدوده غلظت پایین (M 05/0-01/0) می­ شود. علاوه بر این، مخلوط استخراج کننده­ ها در غلظت پایین اسید عملکرد تهی­ه سازی بهتری را در مقایسه با سیستم D2EHPA نشان داد. مقادیر پارامترهای ترمودینامیکی، ثابت­ های تعادل و ضرایب استوکیومتری برای هر دو استخراج کننده و مخلوط آن­ها محاسبه شد.

1- مقدمه

در سال­ های اخیر، عناصر نادر خاکی (REE) از دیدگاه صنعتی به عنوان ترکیباتی مهم در نظر گرفته شده ­اند. دلایل اصلی این امر توجه زیاد به REE در زمینه­ های مختلف به دلیل کاربردهای تجاری مختلف این عناصر و ترکیبات آن­ها است (Humphries, 2010). ساماریوم عمدتاً در تولید آهنرباهای دائمی ساماریوم-کبالت استفاده می­ شود، که در تجهیزات الکترونیکی سبک وزن، که در آن­ها اندازه و فضا یک عامل محدود کننده است و کارکرد در دمای بالا مورد نیاز است، کاربرد دارد. ساماریوم به دلیل ضعیف بودن نوار جذب طیفی آن در شیشه فیلتر روی لیزرهای حالت جامد Nd:YAG استفاده می­ شود تا پرتو لیزر را احاطه کرده و با جذب تشعشعات سرگردان بازده را افزایش دهد. ترکیبات پایدار ساماریوم-تیتانات با خواص دی الکتریک مفید، برای پوشش­ ها و خازن­ های فرکانس مایکروویو مناسب هستند. کاربردهای خاص ساماریوم در زمینه­ های مختلف فناوری باعث تبدیل شدن آن به یک مادة صنعتی با اهمیت بالا شده است...

 میتوانید از لینک ابتدای صفحه، مقاله انگلیسی را رایگان دانلود فرموده و چکیده انگلیسی و سایر بخش های مقاله را مشاهده فرمایید 


خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله شيمی در موسسه البرز


این مقاله ترجمه شده شيمی در زمینه کلمات کلیدی زیر است:




Samarium
Synergistic enhancement factor
Solvent extraction

ثبت سفارش جدید