Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / خرید و دانلود
1,314,500

پیش از اقدام به خرید ترجمه فارسی می توایند نسخه انگلیسی را به صورت رایگان دانلود و بررسی نمایید. متن چکیده و ترجمه آن در پایین همین صفحه قابل مشاهده است.
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " مهندسی برق " با موضوع " توزیع بهینۀ توان راکتیو از طریق بهینه سازی اجتماع ذرات با رهبر سالخورده و رقبا " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
توزیع بهینۀ توان راکتیو از طریق بهینه سازی اجتماع ذرات با رهبر سالخورده و رقبا
نویسنده/ناشر/نام مجله :
Applied Soft Computing
سال انتشار
2015
کد محصول
1012690
تعداد صفحات انگليسی
12
تعداد صفحات فارسی
44
قیمت بر حسب ریال
1,314,500
نوع فایل های ضمیمه
pdf+word
حجم فایل
1 مگا بایت
تصویر پیش فرض



 چکیده

در این مقاله، بهینه سازی اجتماع ذرات (PSO) با رهبر سالخورده و رقبا (ALC-PSO) برای حل مسئلۀ توزیع بهینۀ توان راکتیو (ORPD) ارائه می شود. مسئلۀ ORPD به صورت یک مسئله بهینه سازی تک هدفۀ محدود و غیر خطی بیان شده است که در آن اتلاف توان حقیقی و کل انحرافات ولتاژ باید به طور جداگانه به حداقل برسند. به منظور ارزیابی عملکرد الگوریتم پیشنهادی، آن را در سیستم های قدرت آزمایشی IEEE  30، 57 و 118 باسه پیاده سازی کرده و نتایج بهینۀ به دست آمده را با دیگر تکنیک های بهینه سازی تکاملی که در به روزترین مقالات اخیر مطرح شده اند، مقایسه کرده ایم. نتایج ارائه شده در این مقاله، پتانسیل روش پیشنهادی را اثبات کرده و کارائی و قدرت آن را برای حل مسئلۀ ORPD سیستم قدرت نشان می دهند.

1- مقدمه

مسئلۀ توزیع بهینۀ توان راکتیو (ORPD) معطوف به تخصیص تولید توان راکتیو می باشد تا تلفات انتقال توان حقیقی را به حداقل رسانده و/ یا تمام ولتاژهای باس را در محدوده های خود نگه دارد، و در در عین حال از تعدادی از قیود تساوی و نامساوی از جمله معادلات پخش توان، محدوده های بالا و پایین ولتاژ و محدودیت های ظرفیت توان راکتیو در منابع توان راکتیو مختلف مانند ژنراتورها، بانک های خازنی شنت و انشعاب ترانسفورماتور ها تبعیت کند [1].

بسیاری از تکنیک های بهینه سازی کلاسیک مانند برنامه نویسی خطی [1]، برنامه نویسی غیر خطی (NLP) [2]، برنامه نویسی درجه دوم [3،4]، روش نیوتن [5] و روش های نقطۀ درونی [6،7]، و غیره برای حل مسئلۀ ORPD سیستم قدرت در این مقاله مورد استفاده قرار گرفته اند…

میتوانید از لینک ابتدای صفحه، مقاله انگلیسی را رایگان دانلود فرموده و چکیده انگلیسی و سایر بخش های مقاله را مشاهده فرمایید.


خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله مهندسی برق در موسسه البرز


این مقاله ترجمه شده مهندسی برق در زمینه کلمات کلیدی زیر است:



Aging
Leader
Particle swarm optimization

ثبت سفارش جدید