Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / خرید و دانلود
1,397,000

پیش از اقدام به خرید ترجمه فارسی می توایند نسخه انگلیسی را به صورت رایگان دانلود و بررسی نمایید. متن چکیده و ترجمه آن در پایین همین صفحه قابل مشاهده است.
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " پزشكی " با موضوع " کدام رفتارهای پرخطر بهداشتی قابل اصلاح با هم مرتبط هستند؟ مروری نظام مند بر خوشه بندی فاکتورهای خطر سلامت مانند سیگار کشیدن، تغذیه، الکل و فعالیت جسمی ( 'SNAP') " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
کدام رفتارهای پرخطر بهداشتی قابل اصلاح با هم مرتبط هستند؟ مروری نظام مند بر خوشه بندی فاکتورهای خطر سلامت مانند سیگار کشیدن، تغذیه، الکل و فعالیت جسمی ( 'SNAP')
نویسنده/ناشر/نام مجله :
Elsevier, Preventive medicine
سال انتشار
2015
کد محصول
1012695
تعداد صفحات انگليسی
26
تعداد صفحات فارسی
39
قیمت بر حسب ریال
1,397,000
نوع فایل های ضمیمه
pdf+word
حجم فایل
4 مگا بایت
تصویر پیش فرض



 چکیده

هدف. پیکره در حال رشدی از  مقالات علمی از خوشه بندی رفتارهای پرخطر بهداشتی وجود دارد، اما اتفاق نظر کمی در مورد اینکه از کدام عوامل پرخطر را می توان برای خوشه بندی زیر گروه  های انسانی به کار برد، وجود دارد. در این مقاله نظام مند به بررسی نوشته های علمی در مورد خوشه بندی رفتارهای بهداشتی مانند سیگار کشیدن، تغذیه نامناسب، مصرف بیش از حد الکل و عدم فعالیت فیزیکی (SNAP) در بین بزرگسالان، که شامل متغیرهای اجتماعی- جمعیت شناختی است پرداخته شده است.

روش. تحقیقی علمی در ماه مه  2014 انجام شد. مطالعات دست کم دو فاکتور خطر SNAP، را آزمودند و از روش آنالیز خوشه ای یا فاکتور استفاده کردند یا نفوذ ترکیب فاکتورهای پرخطر که از بازه مشاهده شده تا مورد انتظار را شامل می شدند مقایسه کردند.

نتایج. پنجاه و شش مطالعه مربوط مشخص شد. اکثر مطالعات (81٪) خوشه سلامتی را گزارش کردند، که با نبود هر گونه فاکتورهای خطر SNAP مشخص شده بود. بیش از نیمی از مطالعات مجموعه ای از الکل با سیگار کشیدن، و نیمی مجموعه ای از همه چهار فاکتور خطر SNAP را گزارش کردند. به طور کلی، کیفیت روش مطالعات گنجانده شده ضعیف تا متوسط ​​بود. مردان و کسانی با نقطه ضعف اجتماعی بیشتر، الگوهای پرخطر تری از  رفتارها را نشان دادند، سن و سال پایینتر، آشکارا کمتر با رفتارهای پر مخاطره مرتبط بود.

نتیجه گیری. الگوهای خوشه بندی که در اینجا گزارش شده است، نیاز برای مداخلات ارتقای سلامت به رفتارهای متعدد هدف، را تقویت می کند و برای این کار تلاش هایی به طور خاص طراحی شده و برای مردان  و کسانی که از نظر اجتماعی محروم هستند، در دسترس می باشد.

-1مقدمه

فاکتورهای خطر رفتاری شامل سیگار کشیدن، تغذیه نامناسب، مصرف بیش از حد الکل و عدم فعالیت بدنی، که در مجموع به عنوان فاکتورهای خطرSNAP شناخته شده اند، ( کالج سلطنتی استرالیایی پزشکان عمومی، 2004)،  از علل مهم مرگ و میر در کشورهایی با درآمد بالا و همچنین به طور فزاینده در کشورهای با درآمد پایین تر می باشند (Lim et al., 2013; Lopez et al., 2006 ؛ سازمان بهداشت جهانی، 2008). این فاکتورهای خطر بر توسعه بیماری های مزمن مانند  بیماری های قلبی عروقی و سرطان (سازمان بهداشت جهانی، 2002)، که در میان علل مرگ در سراسر جهان هستند (جهانی سازمان بهداشت جهانی، 2011) تاثیر دارند…

  میتوانید از لینک ابتدای صفحه، مقاله انگلیسی را رایگان دانلود فرموده و چکیده انگلیسی و سایر بخش های مقاله را مشاهده فرمایید 

خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله پزشكی در موسسه البرز


این مقاله ترجمه شده پزشكی در زمینه کلمات کلیدی زیر است:



Clustering
Cluster analysis
Multiple risk factors
Health behaviours

ثبت سفارش جدید