Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / خرید و دانلود
913,000

پیش از اقدام به خرید ترجمه فارسی می توایند نسخه انگلیسی را به صورت رایگان دانلود و بررسی نمایید. متن چکیده و ترجمه آن در پایین همین صفحه قابل مشاهده است.
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " شيمی " با موضوع " جایگزینی کائولین با نانو رُس در رنگدانه های اولترامارین " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
جایگزینی کائولین با نانو رُس در رنگدانه های اولترامارین
نویسنده/ناشر/نام مجله :
Pigment & Resin Technology
سال انتشار
2013
کد محصول
1012792
تعداد صفحات انگليسی
7
تعداد صفحات فارسی
12
قیمت بر حسب ریال
913,000
نوع فایل های ضمیمه
pdf+word
حجم فایل
3 مگا بایت
تصویر پیش فرض



 چکیده

هدف. جایگزینی کائولین با نانو رُس در رنگدانه ­های اولترامارین بررسی شد. هدف این مقاله شرح دادن این مطلب است.

طراحی/روش­شناسی/رویکرد. رنگدانه ­های اولترامارین با استفاده از هر دو مادة کائولین و نانو رُس با استفاده از روش سنّتی سنتز شدند. بدین منظور، مخلوطی از مواد خام شامل رُس کلسینه شده، گوگرد، سدیم هیدروکسید و صمغ عربی آسیاب شدند و سپس در دمای ˚C800 به مدت 9 ساعت تحت اتمسفر کنترل شده کلسینه شدند. تعیین خصوصیات با استفاده از روش ­های پراش پرتو ایکس (XRD)، طیف­ سنجی مادون قرمز تبدیل فوریه (FT-IR)، میکروسکوپی الکترونی روبشی (SEM)، طیف­سنجی UV- مرئی، رنگ­ سنجی (روش CIELab) و پراکندگی نور دینامیکی (DLS) انجام شد.

یافته ­ها. بررسی ­ها نشان داد که استفاده از نانو رُس باعث تولید رنگدانه ­های غنی ­تری می ­شود. نتایج XRD نشان داد که تشکیل فاز اولترامارین با استفاده از نانو رُس افزایش یافته است. نتایج SEM و DLS نیز تأیید کرد که رنگدانه اولترامارین سنتز شده با استفاده از نانو رُس ذرات کوچکتری نسبت به رنگدانه تولید شده با کائولین دارد.

ابتکار/ارزش. در این تحقیق، برای اولین بار، نانو رُس به جای کائولین در سنتز رنگدانه اولترامارین استفاده شد.

-1مقدمه

اولترامارین یک رنگدانه طبیعی است که از زمان قرون وسطی به عنوان یک رنگدانه استفاده شده است (Kowalak et al., 2004). این رنگدانه غیرآلی یک کانی لازوریت است که از استخراج سنگ­ های لاجورد به دست می­آید (Sancho et al., 2008; Pascual et al., 2008; Osticioli et al., 2009) و به دلیل پیچیده بودن فرایند استخراج بسیار گران است (Pascual et al., 2008). اولترامارین کاربردهای فراوانی دارد که از آن جمله می­ توان به تولید پلاستیک ­ها، رنگ­ ها و پوشش­ های پودری، جوهرهای چاپ، کاغذ و پوشش­ های کاغذی، لاستیک و الاستومرهای گرمانرم، محصولات لاتکس، شوینده ­ها، فراورده ­های آرایشی و بهداشتی و صابون ­ها، رنگ ­های روغنی، اسباب­ بازی­ ها و تجهیزات آموزشی، تکمیل­ های چرم، گرانول­ های سقفی، الیاف مصنوعی، سنگ نمک احشام و سفید کننده ­ها اشاره کرد (Buxbaum and Pfaff, 2005)… 

میتوانید از لینک ابتدای صفحه، مقاله انگلیسی را رایگان دانلود فرموده و چکیده انگلیسی و سایر بخش های مقاله را مشاهده فرمایید 

خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله شيمی در موسسه البرز


این مقاله ترجمه شده شيمی در زمینه کلمات کلیدی زیر است:




Synthesis
Ceramics
Pigments

ثبت سفارش جدید