Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / خرید و دانلود
1,210,000

پیش از اقدام به خرید ترجمه فارسی می توایند نسخه انگلیسی را به صورت رایگان دانلود و بررسی نمایید. متن چکیده و ترجمه آن در پایین همین صفحه قابل مشاهده است.
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " مهندسی صنايع " با موضوع " دانش غیر تقلیدی و عملکرد نوآورانه: شواهد تجربی از کشورهای درحال‌توسعه " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
دانش غیر تقلیدی و عملکرد نوآورانه: شواهد تجربی از کشورهای درحال‌توسعه
نویسنده/ناشر/نام مجله :
Journal of Product Innovation Management
سال انتشار
2016
کد محصول
1012811
تعداد صفحات انگليسی
17
تعداد صفحات فارسی
28
قیمت بر حسب ریال
1,210,000
نوع فایل های ضمیمه
pdf+word
حجم فایل
616 کیلو بایت
تصویر پیش فرض



 چکیده

دیدگاه دانش‌محور نشان می دهد که عملکرد نوآورانه یک بنگاه تابع به کارگیری و بازترکیب دانش داخلی و خارجی می باشد. فرایند به کارگیری و بازترکیب دانش برای خلق محصولات جدید می تواند به صورت درونی از طریق فعالیت‌های تحقیق و توسعه و همچنین به صورت خارجی از طریق سرمایه‌گذاری در خلق ارتباطات با تأمین کنندگان، دانشگاه ها، مشتریان و طیف وسیعی از بازیگران در نظام نوآوری انجام شود. این مطالعه بر تأثیر دانش منحصربه‌فرد و غیرتقلیدی تمرکز می کند که به صورت دانش تکنولوژیک منحصربه‌فردی تعریف می شود که توسط سایر سازمان ها در محیط های عملیاتی جدید جاری نشده است. هدف این پژوهش بررسی این است که آیا سازمان ها واقعاً از بکارگیری و بازترکیب دانش منحصربه‌فرد و غیرتقلیدی در خلق محصولات جدید در کشورهای درحال توسعه سود می برند یا خیر. این مطالعه با استناد به دیدگاه دانش‌محور و نظریه ساختاری عنوان می کند که کارآفرینان در استفاده و بازترکیب دانش منحصر به فرد غیر تقلیدی همواره موفق نمی شوند محصولات جدید را خلق کنند. زمینه‌های تجربی از پژوهش‌های سازمانی گروه سرمایه‌گذاری بانک جهانی استخراج شده است. یافته‌های مبتنی بر نمونه‌ای بزرگ از شرکت‌های سرمایه‌گذاری در کشورهای درحال‌توسعه، یک رابطه منحنی شکل را بین میزان منحصربه‌فرد بودن و غیرتقلیدی بودن دانش و عملکرد نوآوری نشان داد. نتایج همچنین تأثیرات تعدیل کننده معنادار برنامه‌ریزی استراتژیک محصول و سیاست اقتصادی و قانونی را نشان می‌دهد. به‌طور خاص، برنامه‌ریزی استراتژیک محصولات به تبدیل دانش منحصربه‌فرد غیر تقلیدی به محصولات جدید کمک می‌کند علاوه بر این، عدم اطمینان سیاسی می‌تواند فرایند بازترکیب و تبدیل دانش منحصربه‌فرد غیر تقلیدی را به محصولات جدید تعدیل نماید. این مطالعه بینش کامل‌تری را در مورد چگونگی تأثیر دانش منحصربه‌فرد و غیرتقلیدی خارجی به عملکرد نوآورانه شرکت‌های سرمایه‌گذاری در کشورهای درحال‌توسعه حاصل می‌نماید.

1-مقدمه

موضوع کلیدی دیدگاه دانش‌محور (KBV) این است که شرکت‌های سرمایه‌گذاری -از طریق فعالیت‌های جستجوی داخلی – و ترکیب سریع دانش موجود برای خلق دانش جدید بهره مند می شوند که مزیت رقابتی را برای آن ها در پی دارد (Conner and Prahalad, 1996; Grant, 1996). مزیت‌های اشتراکی شرکت‌های جدید سرمایه‌گذاری بر توسعه ابتکارات تأثیرگذارند (Kapoor and Adner, 2012; Macher and Boerner, 2012). این دیدگاه می گوید که محدودیت هایی برای توانایی شرکت‌های سرمایه‌گذاری در خلق دانش ارزشمند از طریق بازترکیب دانش داخلی خصوصاً در محیط کشورهای درحال‌توسعه وجود دارد...
میتوانید از لینک ابتدای صفحه، مقاله انگلیسی را رایگان دانلود فرموده و چکیده انگلیسی و سایر بخش های مقاله را مشاهده فرمایید 


خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله مهندسی صنايع در موسسه البرز


این مقاله ترجمه شده مهندسی صنايع در زمینه کلمات کلیدی زیر است:


Innovation

ثبت سفارش جدید