Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / خرید و دانلود
1,210,000

پیش از اقدام به خرید ترجمه فارسی می توایند نسخه انگلیسی را به صورت رایگان دانلود و بررسی نمایید. متن چکیده و ترجمه آن در پایین همین صفحه قابل مشاهده است.
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " علوم اقتصادی " با موضوع " مفهوم‌سازی و اندازه‌گیری خاصیت انعطاف‌پذیری اقتصادی " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
مفهوم‌سازی و اندازه‌گیری خاصیت انعطاف‌پذیری اقتصادی
نویسنده/ناشر/نام مجله :
Economics Department, University of Malta
سال انتشار
2006
کد محصول
1012830
تعداد صفحات انگليسی
34
تعداد صفحات فارسی
23
قیمت بر حسب ریال
1,210,000
نوع فایل های ضمیمه
pdf+word
حجم فایل
276 کیلو بایت
تصویر پیش فرض



 چکیده

این مقاله به توسعه یک چارچوب مفهومی و روش‌شناختی به‌منظور تجزیه‌وتحلیل و معیار سنجی(اندازه‌گیری) میزان انعطاف‌پذیری اقتصادی می ­پردازد. در این مقاله، تعریف ارائه‌شده از انعطاف‌پذیری اقتصادی عبارت است از توانایی "پرورش" یک اقتصاد برای بهبود یافتن از اثرات و یا مطابق با اثراتی که شوک­ های منفی به دنبال داشته­ اند و ممکن است اقتصاد به‌طور ذاتی در معرض آن شوک­ ها و اثرات قرارگرفته باشد. این مفهوم به‌منظور ارائه توضیحی مورداستفاده قرارگرفته است، این توضیح در ارتباط با این است که، چرا برای تعدادی از کشورهای ذاتاً آسیب‌پذیر، سطح نسبتاً بالایی از تولید ناخالص داخلی سرانه به‌دست‌آمده است. این پژوهش، همچنین یک رویکرد(رهیافت، روش) آزمایشی را باهدف توسعه یک شاخص انعطاف‌پذیری اقتصادی که شامل 4 جنبه است، ارائه می­دهد، این ابعاد(جنبه)شامل،ثبات اقتصاد کلان، بهره‌وری اقتصاد خرد بازار، کنترل و نظارت بر حکومت، و توسعه و تحول اجتماعی هستند.

1-مقدمه

بسیاری از کشورهای کوچک]1[ عملیات تولید ناخالص داخلی سرانه نسبتاً بالایی را مدیریت می­کنند، این اقدام در مقایسه با دیگر کشورهای درحال‌توسعه]2[، علیرغم قرار گرفتن در معرض شوک­ های اقتصادی خارجی شدید، انجام می ­شود. این موضوع نشان می ­دهد که، عواملی وجود دارند که معایب ایجادشده در رابطه با این آسیب‌پذیری‌ها را جبران می­ نمایند.

این پدیده در سال 2003 توسط Briguglio تحت عنوان " پارادوکس سنگاپور" شکل گرفت و با اشاره به این واقعیت که سنگاپور به‌شدت در معرض شوک ­های خارجی است و درعین‌حال این کشور کوچک توانسته است نرخ بالایی از رشد اقتصادی و تولید ناخالص ملی سرانه بالایی را ثبت کند، این واقعیت را می‌توان ازنقطه‌نظر توانایی سنگاپور برای ایجاد و حفظ انعطاف‌پذیری اقتصادی در این دولت توضیح داد...

میتوانید از لینک ابتدای صفحه، مقاله انگلیسی را رایگان دانلود فرموده و چکیده انگلیسی و سایر بخش های مقاله را مشاهده فرمایید


خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله علوم اقتصادی در موسسه البرز


این مقاله ترجمه شده علوم اقتصادی در زمینه کلمات کلیدی زیر است:




Economic resilience
economic vulnerability
small states

ثبت سفارش جدید