Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / خرید و دانلود
913,000

پیش از اقدام به خرید ترجمه فارسی می توایند نسخه انگلیسی را به صورت رایگان دانلود و بررسی نمایید. متن چکیده و ترجمه آن در پایین همین صفحه قابل مشاهده است.
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " مهندسی برق " با موضوع " شناسایی تغییرات توان واحد بادی با استفاده از تحلیل رفتار شیب " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
شناسایی تغییرات توان واحد بادی با استفاده از تحلیل رفتار شیب
نویسنده/ناشر/نام مجله :
Energy Procedia
سال انتشار
2017
کد محصول
1012870
تعداد صفحات انگليسی
7
تعداد صفحات فارسی
12
قیمت بر حسب ریال
913,000
نوع فایل های ضمیمه
Pdf+Word
حجم فایل
2 مگا بایت
تصویر پیش فرض



چکیده

استخراج انرژی از منابع تجدید پذیر به دلیل دائمی نبودن استفاده از سوخت‌های فسیلی، از اهمیت بالایی برخوردار شده است. فعالیت‌های سنتی برای کاهش تقاضای انرژی در سرتاسر دنیا به استفاده از منابع سنتی و بهره‌برداری از انرژی‌های تجدید پذیر در صورت وجود، محدود می‌شد. رشد پیوسته و روزافزون تقاضای انرژی در کنار کاهش اثرات کربن و نیز تغییرات جوی، مسیر استفاده از منابع انرژی تجدید پذیر (RES) را هموار کرده است. قابلیت دسترسی و نیز رشد فناوری‌ها باعث شده است که سیستم‌های PV (فتوولتائیک) و بادی به‌عنوان مهم‌ترین منابع در میان سایر منابع مطرح شوند. از سوی دیگر، تغییرات ذاتی شرایط آب و هوایی به شکل سرعت باد و تابش خورشید به‌عنوان مانعی در مسیر استفاده از پتانسیل کامل این منابع مطرح می‌شود. تغییرات مذکور، رخدادهای سریع، در مورد انرژی باد دارای اثرات معکوس روی قابلیت اطمینان، سودآوری اقتصادی و انعطاف‌پذیری این سیستم‌ها دارد. شناسایی دقیق رخدادهای سریع باد می‌تواند مدیریت انرژی، پیش‌بینی و تشخص علت آن‌ها را آسان کند. این مقاله یک روش تحلیل داده مستقیم را بر اساس روش پیش‌پردازش تغییرات توان بادی با استفاده از فیلتر متوسط متحرک در کنار روش استخراج نویز و جداسازی نوسانات توان، ارائه می‌کند. علاوه بر این، خوشه‌بندی نوسانات توان با استفاده از روش دسته‌بندی متوسط K نیز بیان می‌شود. روش پیشنهادی سبب بهبود پروسه شناسایی نوسانات توان و نیز کاهش نویز در این سیستم می‌شود.

1-مقدمه

سیستم‌های وابسته به زمان، یا استاتیکی هستند، یا دینامیکی و یا شبه استاتیکی. رخدادی که در یک سیستم بروز می‌کند، می‌تواند پیوسته و یا پروسه زمانی گسسته باشد. مفهوم شیب زمانی برای توضیح یک رخداد به کار می‌رود که به صورت نوسانات ناگهانی مثبت و یا منفی در یک دوره تناوب در حین رخداد، تعریف می‌شود. استخراج انرژی از منابع موجود پیش از منابع مرسوم، که بیشتر از مقدار رزرو سیستم بود، ما را وادار به تغییر روند استفاده کرده است. امروزه که نیاز انرژی با رشد سریع طی زمان پیش‌بینی شده است، چالش اصلی مدیریت چندمنظوره مصرف، افزایش تولید از منابع جایگزین و کنترل هوشمند و یکپارچه ICT (فناوری ارتباطات و اطلاعات) در سیستم کلی می‌باشد. بیشتر منابع تجدید پذیر انرژی به‌واسطه تغییرات تصادفی در سرعت باد و تابش خورشید، غیرقطعی هستند. این عدم قابلیت اطمینان به‌عنوان مانع اصلی در کنار جنبه اقتصادی در پیاده‌سازی گسترده این سیستم‌ها، مطرح می‌شود. فعالیت‌های امروزی بیشتر شامل تولید و رزرو انرژی از منابع سنتی و منابع انرژی تجدید پذیر محدود می‌شود. تغییرات سریع در تبدیل انرژی از RES دارای اثر معکوس روی قابلیت اطمینان، سودآوری اقتصادی و انعطاف‌پذیری سیستم است. مشخص کردن رفتار شیب منابع تجدید پذیر، شانس مدیریت بهتر و از این رو بهبود عملکرد سیستم را به ما می‌دهد. RED ها ذاتاً دارای عدم قطعیت متغیر با زمان هستند...

میتوانید از لینک ابتدای صفحه، مقاله انگلیسی را رایگان دانلود فرموده و چکیده انگلیسی و سایر بخش های مقاله را مشاهده فرمایید.


خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله مهندسی برق در موسسه البرز


ثبت سفارش جدید