Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / خرید و دانلود
968,000

پیش از اقدام به خرید ترجمه فارسی می توایند نسخه انگلیسی را به صورت رایگان دانلود و بررسی نمایید. متن چکیده و ترجمه آن در پایین همین صفحه قابل مشاهده است.
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " علوم اقتصادی " با موضوع " شرح دو سیستم استاندارد طبقه بندی صنعت: توسعه صنعتی ژاپن و ایالات متحده در اواخر قرن نوزدهم " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
شرح دو سیستم استاندارد طبقه بندی صنعت: توسعه صنعتی ژاپن و ایالات متحده در اواخر قرن نوزدهم
نویسنده/ناشر/نام مجله :
Unpublished manuscript
سال انتشار
2015
کد محصول
1012889
تعداد صفحات انگليسی
27
تعداد صفحات فارسی
16
قیمت بر حسب ریال
968,000
نوع فایل های ضمیمه
pdf+word
حجم فایل
425 کیلو بایت
تصویر پیش فرض



چکیده

کشورهایی که دیرتر به سمت توسعه حرکت کردند، قادر به پذیرش بهترین فناوری های پیشرو هستند که به آن ها امکان هم گرایی سریع تر با کشورهای پیشگام را می دهد. ژاپن در دوره پادشاهی میجی(1912-1868) یک نمونه موفق از همگرایی صنعتی است، اما بسیاری از شواهد، مبتنی بر صنایع منتخب یا مصالح ملی است. این مقاله با بهره گیری از داده های صنعتی پیشین، این قضیه را بررسی می کند که آیا ژاپن در مقایسه با ایالات متحده، فناوری های جدید را سریعتر پذیرفته است یا خیر. برخلاف خرد عرف، تحلیل های بقا نشان می دهد که بخش های جدید در ژاپن، نسبتا زود پدیدار نشده اند؛ هرچند،  برحسب اهمیت اقتصادی، سریعتر رشد کرده اند. همچنین، سرمایه داری و میزان سرمایه بالاتر با ورود اولیه بخش های ژاپنی، مرتبط است.

1-مقدمه

بین سال های 1870 و 1900، ایالات متحده با افزایش سه برابری در ارزش افزوده تولید و رشد چهاردرصدی در سهم خود از خروجی ملی  مواجه شد، دوره ای که این میزان کمتر از یک پنجم کل درآمد ژاپن بود. با وجود توسعه سریع صنعت آمریکا که منجر به زمینه ای برای رهبری اقتصادی در قرن بیستم گردید،  هیچ نشانه ای برای تسخیر سایر کشورهایی که دیرتر به سمت توسعه حرکت کردند بویژه ژاپن وجود ندارد. صنعت ژاپن با یک پایه و مبنای بسیار کوچک تر، رشد کرد و در بین سال های 1885 و 1900، سهم تولیدش از درامد ملی با رشد چهاردرصدی همراه شد، و سه درصد دیگر، این میزان را در سال 1910 به 18.5 درصد رساند. در حقیقت، آنچه که آمریکا در طی سه دهه به آن رسید، ژاپن در نیمی از این زمان به آن دست یافت...

میتوانید از لینک ابتدای صفحه، مقاله انگلیسی را رایگان دانلود فرموده و چکیده انگلیسی و سایر بخش های مقاله را مشاهده فرمایید.


خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله علوم اقتصادی در موسسه البرز


این مقاله ترجمه شده علوم اقتصادی در زمینه کلمات کلیدی زیر است:




convergence
industry classification
survival analysis

ثبت سفارش جدید