Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / خرید و دانلود
1,210,000

پیش از اقدام به خرید ترجمه فارسی می توایند نسخه انگلیسی را به صورت رایگان دانلود و بررسی نمایید. متن چکیده و ترجمه آن در پایین همین صفحه قابل مشاهده است.
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " مهندسی نفت " با موضوع " به سوی افزایش تولید هیدروژن در یک فرایند ریفورمینگ کاتالیزوری نفتا " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
به سوی افزایش تولید هیدروژن در یک فرایند ریفورمینگ کاتالیزوری نفتا
نویسنده/ناشر/نام مجله :
Elsevier International Journal of Hydrogen Energy
سال انتشار
2012
کد محصول
1012992
تعداد صفحات انگليسی
13
تعداد صفحات فارسی
32
قیمت بر حسب ریال
1,210,000
نوع فایل های ضمیمه
Pdf+Word
حجم فایل
3 مگا بایت
تصویر پیش فرض



چکیده

مقررات زیست محیطی اعمال شده بر سوخت های حمل و نقل، به ویژه مشخصات مربوط به گوگرد و محتوای نیتروژن، به طور کلی ملزومات هیدروژن در صنایع پالایش را افزایش داده است. فرآیند ریفورمینگ نفتا کاتالیزوری (CNR) یکی از مهمترین منابع هیدروژن در پالایش نفتا است، بنابراین بهبود تولید هیدروژن آن برای صنایع پالایشگاهی اهمیت زیادی دارد. بررسی نزدیک به سینتیک واکنش های CNR، دما، غلظت هیدروژن و فعالیت کاتالیست را به عنوان متغیرهای کلیدی که بر عملکرد فرآیند تأثیر می گذارد شناسایی کرده است. در این مقاله، یک مفهوم جدید راکتور ساخته شده است که بهتر از این متغیرهای فرایند را بهره برداری می کند. راکتور پیشنهادی غشائی بستر متحرک وعده داده شده به طور قابل توجهی بهتر از طراحی احیا کننده کاتالیزور مداوم (CCR) است. یک مطالعه موردی بهبود 23.6 مول در تولید هیدروژن، 18.8 مول در تولید آروماتیک را نشان می دهد. علاوه بر این، میزان تولید ریفورمینگ به میزان 10.6٪ وزنی افزایش یافت، در حالی که تولید گازهای سبک به مقدار 18.6٪ وزنی کاهش می یابد.

1- مقدمه

ریفورمینگ کاتالیزوری نفتا (CNR) به طور گسترده ای برای فرآوری مستقیم نفت استفاده می شود. در یک پالایشگاه، CNR دارای نقش دوگانه است: (i) ارتقاء بنزین با اکتان کم یا (ii) برای تولید جریان های خوراک غنی از آروماتیک برای واحدهای پتروشیمی. علاوه بر این، فرآورده های جانبی فرآیند CNR عبارتند از: هیدروژن، یک مولفه کلیدی برای حذف گوگرد و نیتروژن، و همچنین برای تولید سوخت جت، دیزل، بنزین با اکسیژن بالا و بنزین مایع از مولکول های هیدروکربنی موجود در مواد نفتی سنگین....

میتوانید از لینک ابتدای صفحه، مقاله انگلیسی را رایگان دانلود فرموده و چکیده انگلیسی و سایر بخش های مقاله را مشاهده فرمایید


خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله مهندسی نفت در موسسه البرز


این مقاله ترجمه شده مهندسی نفت در زمینه کلمات کلیدی زیر است:


Catalytic reforming
Enhanced hydrogen production
Membrane reactor

ثبت سفارش جدید