Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / خرید و دانلود
1,265,000

پیش از اقدام به خرید ترجمه فارسی می توایند نسخه انگلیسی را به صورت رایگان دانلود و بررسی نمایید. متن چکیده و ترجمه آن در پایین همین صفحه قابل مشاهده است.
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " مهندسی فناوری اطلاعات " با موضوع " خدمات اطلاعات محلی در شهر مِدِلین: فناوری، مؤسسات، جوامع و قدرت ها " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
خدمات اطلاعات محلی در شهر مِدِلین: فناوری، مؤسسات، جوامع و قدرت ها
نویسنده/ناشر/نام مجله :
Technology in Society
سال انتشار
2017
کد محصول
1013144
تعداد صفحات انگليسی
11
تعداد صفحات فارسی
33
قیمت بر حسب ریال
1,265,000
نوع فایل های ضمیمه
Pdf+Word
حجم فایل
2 مگا بایت
تصویر پیش فرض



چکیده

در این مقاله، با یک مطالعه موردی بر روی سرویس اطلاعات محلی که در شهر مدلین کلمبیا ارائه شده است، به بررسی سیاست­ های حوزه تکنولوژی و اطلاعات پرداخته می­شود. سرویس اطلاعات محلی یا به اختصار LIS به­عنوان یک مرکز اجتماعی تعریف شده است؛ مرکزی که در آن اطلاعات مربوط به جوامع محلی، تولید، ذخیره سازی و سازماندهی شده و با استفاده از ابزارهای چاپی و دیجیتالی منتشر می­شود. این مقاله در تلاش است تا با استفاده از ساختار اجتماعی موجود در این رویکرد فناوری، به تحلیل نحوه پیاده­ سازی و تحویل سیستم اطلاعات محلی در شهر مدلین بپردازد و نیز براساس روابط میان مؤسسات و شهروندان (شهروندانی که از نظر موقعیت اجتماعی و اقتصادی با یکدیگر برابر نیستند) و تحلیل اختلاف نظرهای موجود، چگونگی قدرتمندسازی این سیستم را بررسی می­نماید. در این مقاله نحوه توسعه و استقرار سیستم LIS مورد تحلیل قرار می­گیرد و این سیستم به ­عنوان سیستمی اجتماعی-فنی در نظر گرفته می­شود که ارزش­ های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی در آن تعبیه شده است. ما براساس دیدگاه چندسطحی سران سازمان و 195 نهاد محلی کوچکی که حامی سازمان هستند، به توصیف پیامدهای ناخواسته­ ی این استقرار می­پردازیم. در این مقاله با برجسته­ سازی محرومیت­های اجتماعی و مقاومت موجود در برابر طراحی خدمات، به ارائه چالش­ها و سازوکارهای اجتماعیِ "محلی" موجود در سیستم اطلاعات محلی پرداخته می­شود. در این مقاله، ضمن ارائه نقاط قوت این سیستم، بررسی می­شود که چگونه می­توان گروه ­های اجتماعی مرتبط با دستگاه ­های تکنولوژیکی را تفسیر کرده و میان آنها ارتباط برقرار نمود و پیامدهای آن ­را در جوامعی که این قبیل دستگاه ­ها را مورد استفاده قرار می­دهند، بررسی نمود.

1-مقدمه

 خدمات اطلاعات محلی (یا به اختصار LIS)، توسط بعضی از دولت ­های موجود در جنوب جهان به­عنوان "مرحله­ ی بعدی" توسعه­ ی پارادایم اولویت­ بندی شده است ]20[. این پلتفرم­ ها نه تنها توانایی بالقوه­ای در ارتقای فعالیت­های تجاری دارند، بلکه می­توانند ضمن حفظ ویژگی­ های نادر، زبان­های محلی، رسوم یا آیین­ها، نمای جدیدی را برای فرهنگ پیشنهاد دهند. مطالعات دانشگاهی اندکی وجود دارند ]2و38و34[، که به ثبت و ضبط فرایند توسعه و پیاده­ سازی یک سیستم  LISپرداخته ­اند....

میتوانید از لینک ابتدای صفحه، مقاله انگلیسی را رایگان دانلود فرموده و چکیده انگلیسی و سایر بخش های مقاله را مشاهده فرمایید.



این مقاله ترجمه شده مهندسی فناوری اطلاعات در زمینه کلمات کلیدی زیر است:


Local information
Social constructivism
Technology in society

ثبت سفارش جدید