Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / خرید و دانلود
880,000

پیش از اقدام به خرید ترجمه فارسی می توایند نسخه انگلیسی را به صورت رایگان دانلود و بررسی نمایید. متن چکیده و ترجمه آن در پایین همین صفحه قابل مشاهده است.
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " مهندسی كامپيوتر " با موضوع " روش پیشرفته ی دیفی-هلمن برای نهان نگاری تصویر " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
روش پیشرفته ی دیفی-هلمن برای نهان نگاری تصویر
نویسنده/ناشر/نام مجله :
IEEE International Conference on Advanced Networks and Telecommunications Systems
سال انتشار
2000
کد محصول
1013146
تعداد صفحات انگليسی
4
تعداد صفحات فارسی
12
قیمت بر حسب ریال
880,000
نوع فایل های ضمیمه
Pdf+Word
حجم فایل
607 کیلو بایت
تصویر پیش فرض



چکیده

الگوریتم تبادلِ کلیدِ دیفی-هلمن یکی از محبوب­ترین الگوریتم ­های مورد استفاده در رمزنگاری می­باشد.

 نهان ­نگاری، رویکرد اختفای اطلاعات در رسانه است. هنگامیکه این رسانه، تصویر باشد، این رویکرد را نهان ­نگاریِ تصویر می­نامیم. در حال حاضر، محبوب­ترین الگوریتم برای نهان­ نگاری تصویر، "الگوریتم ادغام در کم­ ارزش­ترین بیت" (یا به اختصار الگوریتم LSB) می­باشد. اما ثابت شده است که به­ راحتی می­توان امنیت LSB را به خطر انداخت، از این رو این الگوریتم نا امن است. پیشنهاد ما این است که برای تعیین موقعیت پیکسل تصویر (پیکسلی که قرار است اطلاعات در آن جاسازی شوند) از الگوریتم دیفی-هلمن استفاده شود. در الگوریتم دیفی-هلمن، هر دوی فرستنده و گیرنده، کلیدهای خصوصی را نگه می­دارند. همچنین کلید عمومی نیز میان آنها به اشتراک گذاشته می­ شود. فرستنده، یک کلید عمومی را برای گیرنده ارسال می­کند و برعکس. این کلید عمومی چیزی جز حاصلضرب کلید خصوصی در کلید عمومی نمی­باشد. کلید مخفی به اشتراک گذاشته می­شود، سپس کلید عمومی دریافت شده، در هر یک از کلیدهای خصوصی ضرب می­شود. اکنون، مقدار بدست آمده نشان­دهنده ­ی موقعیت پیکسلی می­باشد که برای جاسازی نمودن داده­ها در نظر گرفته می­شود. بنابراین، تمام پیکسل­ها در مقدار بدست آمده ضرب می­شوند تا موقعیت اولین بیت برای استفاده­ی LSB تعیین شود. اگر همچنان تعدادی از داده­ها باقی بمانند، کلید مشترک از 1 تفریق می­شود، سپس تمام پیکسل­های متناظر با این مقادیر جدید پر می­شوند و این روند تکرار می­شود تا زمانیکه تمام اطلاعات پنهان شوند.

1-مقدمه

نهان­نگاری فرایندی است که در آن از رسانه­هایی همچون تصاویر، ویدئوها، متن و غیره، به­عنوان پوششی برای مخفی نمودن داده­ها استفاده می­شود. کلمه­ی نهان­نگاری یا steganography به زبان یونانی می­باشد و از دو کلمه تشکیل شده است. کلمه­ی اول "steganos" که به معنای "پنهان شده یا پوشش داده شده" و کلمه­ی دوم "graphein" که به معنای "نوشتن" می­باشد. نهان­نگاری اغلب با رمزنگاری اشتباه گرفته می­شود. هرچند که هر دوی آنها اهداف مشابهی دارند اما ذاتا متفاوت هستند…

میتوانید از لینک ابتدای صفحه، مقاله انگلیسی را رایگان دانلود فرموده و چکیده انگلیسی و سایر بخش های مقاله را مشاهده فرمایید..


خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله مهندسی كامپيوتر در موسسه البرز


این مقاله ترجمه شده مهندسی كامپيوتر در زمینه کلمات کلیدی زیر است:


Steganography
LSB;Diffie-Hellman

ثبت سفارش جدید