Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / خرید و دانلود
880,000

پیش از اقدام به خرید ترجمه فارسی می توایند نسخه انگلیسی را به صورت رایگان دانلود و بررسی نمایید. متن چکیده و ترجمه آن در پایین همین صفحه قابل مشاهده است.
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " پزشكی " با موضوع " شیوع تریکومونیازیس در میان زنان 18 تا 48 ساله در شمال غرب ایران " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
شیوع تریکومونیازیس در میان زنان 18 تا 48 ساله در شمال غرب ایران
نویسنده/ناشر/نام مجله :
Iranian Journal of Parasitology
سال انتشار
2016
کد محصول
1013301
تعداد صفحات انگليسی
5
تعداد صفحات فارسی
10
قیمت بر حسب ریال
880,000
نوع فایل های ضمیمه
Pdf+Word
حجم فایل
330 کیلو بایت
تصویر پیش فرض



چکیده

سابقه و هدف: هدف این مطالعه، بررسی شیوع تریکومونیازیس در میان زنان 18 تا 48 ساله ساکن استان اردبیل واقع در شمال غرب ایران و بررسی ارتباط بین فاکتورهای جمعیتی و خطر ابتلا به عفونت است.

روش‌ها: نمونه‌های ترشحات واژینالی 914 زن 18 تا 48 ساله که به درمانگاه زنان بیمارستان سبلان استان اردبیل (ایران، 2014) مراجعه کرده بودند؛ جمع‌آوری شد و ابتلا به عفونت تریکوموناس واژینالیس با استفاده از لام مرطوب و محیط کشت دورسه مورد بررسی قرار گرفت. علاوه بر این، اطلاعات دموگرافیک با استفاده از پرسشنامه و همچنین معاینه بالینی جمع‌آوری شدند و با استفاده از نسخه 16 نرم‌افزار SPSS و با استفاده از آزمون کای اسکوئر و آزمون t مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند.

نتایج: از 914 نمونه مورد مطالعه، آلودگی به تریکوموناس واژینالیس توسط روش لام مرطوب 3.38 درصد و توسط روش کشت انگل 4.48% تعیین شد. حساسیت روش مستقیم یا لام مرطوب در مقایسه با روش کشت (روش استاندارد) ، 75.6% بود. ما به رابطه آماری معنی‌داری بین عفونت تریکومونیازیس و تولد زودرس پی بردیم (p=0.011).

نتیجه‌گیری: شیوع تریکومونیازیس در استان اردبیل در مقایسه با آمار جهانی (74%-5)، پایین است. جالب توجه است، نتایج این مطالعه (4.84%) با نتایج به دست آمده در تبریز (4.46%) مشابه بود.

1-مقدمه

تریکومونیازیس یک بیماری انگلی مهم است که در سراسر جهان شایع می‌باشد. این عفونت اغلب از طریق مقاربت جنسی منتقل شده و به همین دلیل، به عنوان یکی از بیماری‌های مقاربتی (STD) در نظر گرفته می‌شود. علت این عفونت یک تک یاخته مژکدار به نام تریکوموناس واژینالیس است....

میتوانید از لینک ابتدای صفحه، مقاله انگلیسی را رایگان دانلود فرموده و چکیده انگلیسی و سایر بخش های مقاله را مشاهده فرمایید.

 


خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله پزشكی در موسسه البرز


این مقاله ترجمه شده پزشكی در زمینه کلمات کلیدی زیر است:



Trichomoniasis
Trichomonas vaginalis
Prevalence

ثبت سفارش جدید