Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / خرید و دانلود
1,314,500

پیش از اقدام به خرید ترجمه فارسی می توایند نسخه انگلیسی را به صورت رایگان دانلود و بررسی نمایید. متن چکیده و ترجمه آن در پایین همین صفحه قابل مشاهده است.
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " نانوفناوری " با موضوع " جاذب نانوکامپوزیتی مبتنی بر چیتوسان: سنتز، شناسایی و کاربردهای جذب سطحی مخلوط های دوتایی (II) Pb و (II) Cd از آب " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
جاذب نانوکامپوزیتی مبتنی بر چیتوسان: سنتز، شناسایی و کاربردهای جذب سطحی مخلوط های دوتایی (II) Pb و (II) Cd از آب
نویسنده/ناشر/نام مجله :
Carbohydrate Polymers
سال انتشار
2018
کد محصول
1013312
تعداد صفحات انگليسی
13
تعداد صفحات فارسی
36
قیمت بر حسب ریال
1,314,500
نوع فایل های ضمیمه
Pdf+Word
حجم فایل
10 مگا بایت
تصویر پیش فرض



چکیده

جاذب نوع کامپوزیت به وسیله ترکیب چیتوسان (Cs) با پلی متا اکریلیک اسید (PMA) دارای پیوند عرضی و نانو لوله هالوسیت (HNT) تهیه شد. ساختار جاذب های چیتوسان-پلی متا اکریلیک اسید/نانو لوله هالوسیت (HNT/PMA-Cs) حاصل توسط FTIR، NMR، XRD، TGA، EDX/ SEM و ویژگی های رئولوژیکی شناسایی شد. این جاذب های عامل دار برای حذف (II) Pb و (II) Cd به صورت مخلوط های رقابتی منفرد و دوتایی از آب مورد استفاده قرار گرفتند. بهبود قابل توجهی در ویژگی های جذبی پلی متا اکریلیک اسید دارای پیوند عرضی در حضور چیتوسان و نانو لوله هالوسیت دیده شد. تأثیر پارامترهای سنتز از قبیل درصد وزنی چیتوسان و نانو لوله هالوسیت هنگام تورم و پارامترهای فرایند مانند pH محلول، دوز جاذب، زمان تماس و غلظت تغذیه هنگام جذب سطحی یون های فلزی از آب طی مراحل آزمایشگاهی بررسی شدند. برای غلظت تغذیه mg/L 100 از یون فلزی، دوز جاذب g/L 25/0 و pH محلول برابر 6، جاذب کامپوزیتی چیتوسان-پلی متا اکریلیک اسید/نانو لوله هالوسیت حاوی 4% وزنی چیتوسان و 3% وزنی نانو لوله هالوسیت ظرفیت جذب سطحی 4/89 / 4/357 و 4/85 / 6/341 بر حسب % حذفی / (mg/g) را به ترتیب برای (II) Pb و (II) Cd منفرد نشان می دهند که تا 4/78 / 7/313 و 3/77 / 6/313 برای همان یون های فلزی در مخلوط های دوتایی در آب کاهش می یابد.

1-مقدمه

جذب سطحی تکنیک اصلی جداسازی صنعتی برای تصفیه فاضلاب به شمار می رود ]2، 1[. تحقیقات اخیر بر روی جاذب های نسبتاً کم هزینه آلی از قبیل خاک اره ]3[، پوست درخت ]4[، زیست توده ]5[، لیگنین ]6[، چیتوسان ]7[ و سایر پلیمرهای طبیعی ]8[ و نیز جاذب های معدنی مانند ترکیبات مختلف خاک رس شامل زئولیت، مونت موریلونیت، کائولینیت، سیلیکات های معدنی، سپیولیت و… ]9-11[ متمرکز شده است. با وجود این، ظرفیت جذب سطحی و سرعت جذب این جاذب ها برای یون های فلزی سنگین ضعیف است ]12[. جاذب های با ظرفیت جذب سطحی بالا می توانند به وسیله ترکیب یک پلیمر طبیعی با یک پلیمر سنتزی و خاک رس تهیه شوند تا جاذبی منحصر به فرد از نوع کامپوزیت آلی (پلیمر)/ معدنی (خاک رس) حاوی چندین گروه عاملی تولید شود....

میتوانید از لینک ابتدای صفحه، مقاله انگلیسی را رایگان دانلود فرموده و چکیده انگلیسی و سایر بخش های مقاله را مشاهده فرمایید.


خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله نانوفناوری در موسسه البرز


ثبت سفارش جدید