Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / خرید و دانلود
1,397,000

پیش از اقدام به خرید ترجمه فارسی می توایند نسخه انگلیسی را به صورت رایگان دانلود و بررسی نمایید. متن چکیده و ترجمه آن در پایین همین صفحه قابل مشاهده است.
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " شيمی " با موضوع " کروماتوگرافی لایه نازک/طیف سنجی جرمی " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
کروماتوگرافی لایه نازک/طیف سنجی جرمی
نویسنده/ناشر/نام مجله :
Journal of Chromatography A
سال انتشار
2011
کد محصول
1013411
تعداد صفحات انگليسی
12
تعداد صفحات فارسی
53
قیمت بر حسب ریال
1,397,000
نوع فایل های ضمیمه
Pdf+Word
حجم فایل
3 مگا بایت
تصویر پیش فرض



چکیده

کروماتوگرافی لایه نازک (TLC) که یک تکنیک کروماتوگرافی صفحه­ ای ساده، مقرون ­به ­صرفه و با کاربری آسان است، به مدت چند دهه در آزمایشگاه­ های شیمی عمومی برای جداسازی ترکیبات شیمیایی و بیوشیمیایی به صورت روزمره مورد استفاده قرار گرفته است. معمولاً روش ­های شیمیایی و اپتیکی برای ایجاد لکه­ های آنالیت روی صفحه TLC مورد استفاده قرار می­ گیرند. از آنجا که شناسایی مستقیم و مشخصه ­یابی ساختاری آنالیت­ ها روی صفحه TLC از طریق این روش ­ها امکان­ پذیر نیست، توسعه واسط­ هایی که امکان ترکیب TLC و طیف­ سنجی جرمی (MS) را فراهم می ­آورند، همواره مد نظر بوده است؛ طیف­ سنجی جرمی یکی از موثرترین ابزارهای تحلیلی برای شناسایی ساختار است. تا کنون، تکنیک ­های TLC-MS بسیار مختلفی در مقالات گزارش شده ­اند؛ برخی از آنها به صورت تجاری تولید شده ­اند. سیستم ­های TLC-MS موجود را می ­توان بر اساس اختلاف در فرایند عملیاتی، به دو دسته طبقه ­بندی کرد: (1) آنالیزهای طیف­ سنجی جرمی غیرمستقیم که از طریق خراش دادن، استخراج، خالص ­سازی و تغلیظ آنالیت روی صفحه TLC و هدایت آن به سمت منبع یونی طیف ­سنج جرمی انجام می­ شوند؛ (2) آنالیزهای طیف­ سنجی جرمی مستقیم که در آنها، آنالیت روی صفحه TLC به صورت مستقیم و بدون نیاز به فرایندهای خراشیدن، استخراج یا تغلیظ، از طریق طیف ­سنج جرمی مشخصه ­یابی می ­شود. معمولاً آنالیز TLC-MS مستقیم تحت خلأ انجام می ­شود اما توسعه طیف ­سنج جرمی محیطی این امکان را به وجود آورده است که آنالیت­ های روی صفحه TLC تحت شرایطی جوی هم مشخصه ­یابی شوند. بنابراین تکنیک­ های TLC-MS را می­توان مطابق با محیط کاری منبع یونی، به دو گروه دیگر نیز تقسیم ­بندی کرد: TLC-MS مبتنی بر خلأ یا TLC-MS محیطی. این مقاله مروری، وضعیت کنونی تکنیک­ های TLC-MS که برای مشخصه ­یابی مستقیم و غیرمستقیم آنالیت­ ها روی صفحات TLC مورد استفاده قرار می­ گیرند را مشخص می­ کند.

1-مقدمه

کروماتوگرافی لایه نازک (TLC) به علت سادگی، اقتصادی بودن، عملیات آسان و نیاز به مقادیر اندک از حلال کاربرد گسترده­ای در حوزه­ های مختلف برای جداسازی یا خالص­ سازی مخلوط­ ترکیبات شیمیایی و زیستی دارد. از آنجا که در هر جداسازی، یک صفحه جدید به کار می ­رود، مسئله «اثر حافظه» که در بسیاری از تکنیک­ های کروماتوگرافی دیگر رخ می­ دهد، در جداسازی TLC مشاهده نمی ­شود و این امر سبب می ­شود که TLC برای تحلیل مستقیم نمونه ­های خام با کمترین فرایند خالص­ سازی مورد استفاده قرار گیرد...

میتوانید از لینک ابتدای صفحه، مقاله انگلیسی را رایگان دانلود فرموده و چکیده انگلیسی و سایر بخش های مقاله را مشاهده فرمایید.


خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله شيمی در موسسه البرز


این مقاله ترجمه شده شيمی در زمینه کلمات کلیدی زیر است:




TLC–MS
Ambient ionization
Vacuum-based ionization

ثبت سفارش جدید