Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / خرید و دانلود
968,000

پیش از اقدام به خرید ترجمه فارسی می توایند نسخه انگلیسی را به صورت رایگان دانلود و بررسی نمایید. متن چکیده و ترجمه آن در پایین همین صفحه قابل مشاهده است.
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " پزشكی " با موضوع " شیوع و عوامل خطر کم خونی در کودکان " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
شیوع و عوامل خطر کم خونی در کودکان
نویسنده/ناشر/نام مجله :
سال انتشار
2016
کد محصول
1013501
تعداد صفحات انگليسی
8
تعداد صفحات فارسی
15
قیمت بر حسب ریال
968,000
نوع فایل های ضمیمه
Pdf+Word
حجم فایل
650 کیلو بایت
تصویر پیش فرض



چکیده

هدف: هدف این تحقیق شناسایی شیوع و بررسی عوامل خطر مرتبط با کم خونی در کودکانی بود که در شیرخوارگاه‌های مراکز مراقبت روزانه­ ی آموزش دوران اولیه­ ی کودکی شهر (Centros Municipais de Educa¸cão Infantil [CMEI]) در کلمبو حضور داشتند.

روش ­ها: مطالعه ­ی تحلیلی، مقطعی بر روی نمونه ­ای متشکل از 334 کودکی که با روش نمونه­ گیری خوشه‌ای طبقه ­بندی شده با انتخاب تصادفی از 26 شیرخوارگاه بدست آمده بود؛ انجام شد. جمع ­آوری داده ­ها از طریق مصاحبه با والدین، ارزیابی مصرف آهن از طریق توزین مستقیم آهن غذا و اندازه ­گیری هموگلوبین با استفاده از آزمون finger-stick انجام شد. آزمون­ های همبستگی دو متغیره بعد از تنظیم رگرسیون لجستیک چندگانه انجام شدند.

نتایج: شیوع 34.7% کم خونی بود. عوامل دخیل در بروز کم خونی عبارت بودند از: سن کمتر از 28 سال مادر (p=0.03)، کودکان پسر (p=0.02)، کودکان زیر 24 ماه (p=0.01) و کودکانی که مواد غذایی حاوی آهن مصرف نکرده بودند (گوشت، حبوبات، سبزیجات سبز تیره برگدار (p=0.02). هیچ ارتباطی بین کم ­خونی و جذب آهن غذا در CMEI وجود نداشت. با این حال، مصرف آهن به میزان قابل توجهی پایین­تر از سطوح توصیه­ شده بر اساس قطعنامه بودجه توسعه­ ی آموزش ملی بود؛ شیوع بالاتر کم خونی در کودکانی که مصرف آهن، آهن هِم و آهن غیر هِم در آنها کمتر از حد متوسط بود؛ مشاهده شد.

نتیجه­ گیری: در زمینه­ ی سلامت عمومی، شیوع کم خونی به عنوان یک مشکل متوسط در جمعیت مورد مطالعه تشخیص داده شده و نیاز به هماهنگی اقدامات بین رشته ­ای را برای کاهش کم خونی در شیرخوارگاه‌های CMEI منعکس می­کند.

1-مقدمه

کم خونی یک مشکل جهانی سلامت عمومی است که پیامدهای مهمی را برای سلامت انسان و توسعه­ ی اجتماعی و اقتصادی هر کشوری دارد. کم خونی ناشی از وجود یک یا چند عامل است که به طور همزمان عمل می­کنند؛ این عوامل بر سلامت کودکان، تکامل شناختی و جسمی آنها و ایمنی، افزایش خطر بروز عفونت ­ها و مرگ و میر نوزادان تاثیر می­گذارند...

میتوانید از لینک ابتدای صفحه، مقاله انگلیسی را رایگان دانلود فرموده و چکیده انگلیسی و سایر بخش های مقاله را مشاهده فرمایید.


خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله پزشكی در موسسه البرز


این مقاله ترجمه شده پزشكی در زمینه کلمات کلیدی زیر است:




Anemia
Risk factors
Infant nutrition

ثبت سفارش جدید