Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / خرید و دانلود
968,000

پیش از اقدام به خرید ترجمه فارسی می توایند نسخه انگلیسی را به صورت رایگان دانلود و بررسی نمایید. متن چکیده و ترجمه آن در پایین همین صفحه قابل مشاهده است.
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " شيمی " با موضوع " تاثیر نحوۀ قرارگیری St در MBS برروی خواص آمیزه های PVC/MBS " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
تاثیر نحوۀ قرارگیری St در MBS برروی خواص آمیزه های PVC/MBS
نویسنده/ناشر/نام مجله :
European Polymer Journal
سال انتشار
2006
کد محصول
1013522
تعداد صفحات انگليسی
8
تعداد صفحات فارسی
17
قیمت بر حسب ریال
968,000
نوع فایل های ضمیمه
Pdf+Word
حجم فایل
1 مگا بایت
تصویر پیش فرض



چکیده

سه سری از اصلاح کننده های ضربۀ MBS هسته پوسته توسط پیوند زدن (گرافت) استایرن و متیل متاکریلات برروی PB و یا SBR در پلیمریزاسیون امولسیونی تهیه شدند. تمامی اصلاح کننده های MBS طوری طراحی شدند که دارای ترکیب شیمیایی یکسان با نسبت های MMA/Bd/St برابر با 30/42/28 باشند. تحت این ترکیبات سه روش مختلف برای قرار گیری St در MBS در نظر گرفته شد که هریک منجر به ایجاد ساختارهای مختلف از اصلاح کنندۀ MBS می باشند. غلظت MBS درآمیزه های PVC/MBS در مقدار 20% وزنی ثابت نگه داشته شد. تاثیر نحوۀ قرار گیری St در MBS برروی خواص مکانیکی و نوری آمیزه های PVC/MBS مورد مطالعه قرار گرفت. نتایج بدست آمده از آزمون های notch Izod نشان می دهند که MBS با هموپلیمر PB گرافت شده با St دارای کمترین دمای انتقال شکننده- منعطف (BDT) می باشد.دمای BDT با افزایش میزان St کوپلیمریزه شده با Bd در هسته افزایش می یابد. نتایج TEM نشان می دهد که نحوه قرار گیری St در MBS برروی رفتار تغییرفرم تاثیر گذار می باشد. دو حالت تغییرفرم در آمیزه ها مشاهده می گردد: کاویتاسیون(حفره زایی) و برش تسلیم.  زمانی که تمامی ST برروی رابر PB گرفت داده شوند، کاویتاسیون  و گسست پیوندی تواما مشاهده می گردد که این امر باعث کاهش (رهایش) تنش سه محوری و بهبود تسلیم برشی در ماتریس PVC می گردد. زمانی که تمامی St با Bd در MBS کوپلیمریزه شوند ، هیچ کاویتاسیونی مشاهده نمی گردد و تنها برش تسلیم در ماتریس PVC رخ می دهد.

1-مقدمه

خواص مکانیکی مواد پلیمری نقش تعیین کننده ای در کاربرهایشان دارد. از آنجایی که چقرمگی (انعطاف پذیری) نقش بسیار مهمی را در خواص پلیمر ایفا میکند‍‍ در انتخاب مواد مناسب برای بهبود چقرمگی باید بسیار دقت شود.  بهبود چقرمگی در پلیمر های حساس به notch و یا پلیمرهای شکننده را می توان با پراکنش (توزیع) ذرات  رابر در ماتریس پلیمر بدست آورد. در سطوح اولیه، ذرات رابر بصورت مراکز تمرکز تنش عمل می کنند، که این امر باعث تسریع در برش تسلیم ماتریس ، در محدودۀ گسترده ای از بارگذاری ها، می گردد. در ماتریس ترموپلاستیک های شبه منعطف، ارجحیت تغییر فرم در آنها توسط برش تسلیم می باشد، مکانیزم های اصلی چقرمگی کاویتاسیون ذرات رابر و تسلیم برشی ماتریس فرض شده است.در ابتدا کاویتاسیون رابر رخ می دهد که این امر باعث رهایش تنش هیدرواستاتیک می گردد و بنابراین باعث ارتقا (بهبود) تسلیم برشی در ماتریس منعطف می گردد...

 میتوانید از لینک ابتدای صفحه، مقاله انگلیسی را رایگان دانلود فرموده و چکیده انگلیسی و سایر بخش های مقاله را مشاهده فرمایید 


خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله شيمی در موسسه البرز


این مقاله ترجمه شده شيمی در زمینه کلمات کلیدی زیر است:


MBS
Arrangement
Blends
Cavitation
Shear yielding

ثبت سفارش جدید