Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / خرید و دانلود
968,000

پیش از اقدام به خرید ترجمه فارسی می توایند نسخه انگلیسی را به صورت رایگان دانلود و بررسی نمایید. متن چکیده و ترجمه آن در پایین همین صفحه قابل مشاهده است.
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " مهندسی برق " با موضوع " یک سنسور جریان فیبر نوری ترکیبی بر پایه‌ی یک قطبنده‌ی خطی شبکه‌ی نانوسیم " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
یک سنسور جریان فیبر نوری ترکیبی بر پایه‌ی یک قطبنده‌ی خطی شبکه‌ی نانوسیم
نویسنده/ناشر/نام مجله :
IEEE Photonics Journal
سال انتشار
2012
کد محصول
1013541
تعداد صفحات انگليسی
7
تعداد صفحات فارسی
13
قیمت بر حسب ریال
968,000
نوع فایل های ضمیمه
Pdf+Word
حجم فایل
926 کیلو بایت
تصویر پیش فرض



چکیده

 یک سنسور جریان فیبر نوری ترکیبی بر پایه‌ی یک قطبنده‌ی خطی شبکه‌ی نانوسیم (NWG) پیشنهاد شده است. NWG در واقع یک شبکه‌ی طلایی یک بعدی است که با استفاده از ماشین‌کاری توسط پرتوهای یونی متمرکز شده بر روی یک فیبر ساخته شده است. از آنجا که مش شبکه‌ی طلایی بسیار کوچکتر از طول موج نور القایی است، این شبکه مانند یک فیبر قطبنده‌‌ی گذر دهنده-منعکس کننده عمل می‌کند که در آن قدرت گذردهی و انعکاس نور به صورت همزمان اندازه‌گیری می‌شود. بر اساس این مشخصه‌ی منحصر به فرد، یک سنسور جریان نوری که کاملاَ فیبری است ارائه شده است. اندازه‌گیری ترکیبی باعث می‌شود این سنسور در برابر تغییرات توان نور حساسیت بالایی از خود نشان دهد. به عنوان یک سنسور فیبری، مِؤلفه‌های نوری گسسته و یا حجیم ذخیره می‌شوند و در کاربردهای عملی قابل اتکاتر خواهند بود.

1-مقدمه

سنسورهای جریان فیبر نوری در سه دهه‌ی گذشته به صورت جدی مورد مطالعه قرار گرفته‌اند [1 و 2]. در مقایسه با روش‌های مرسوم اندازه‌گیری جریان، که از اثر هال و یا مبدل‌های پر شده از روغن استفاده می‌کنند، سنسورهای جریان فیبر نوری تعدادی مزایای ذاتی مانند کم وزن بودن، اندازه‌ی جمع و جور، مصونیت به تداخلات الکترومغناطیسی و سازگار بودن با شبکه‌های فیبری-نوری مدرن را دارند. از زمانی که اولین سنسور جریان فیبر نوری توسط اسمیت [3] معرفی شد، سنسورهای جریان متعددی پیشنهاد شده است که شاید بتوان آن‌ها را به دو دسته‌ی اصلی تقسیم کرد: دسته‌ی اول بر اساس شبکه‌ی فیبری براگ هستند که از گرمایش القایی بر اثر جریان و یا تغییر شکل بر اثر مغناطیس برای تشخیص تغییرات جریان استفاده می‌کنند...

 میتوانید از لینک ابتدای صفحه، مقاله انگلیسی را رایگان دانلود فرموده و چکیده انگلیسی و سایر بخش های مقاله را مشاهده فرمایید 


خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله مهندسی برق در موسسه البرز


این مقاله ترجمه شده مهندسی برق در زمینه کلمات کلیدی زیر است:


Fiber optics systems
sensors
subwavelength structure

ثبت سفارش جدید