Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / خرید و دانلود
1,314,500

پیش از اقدام به خرید ترجمه فارسی می توایند نسخه انگلیسی را به صورت رایگان دانلود و بررسی نمایید. متن چکیده و ترجمه آن در پایین همین صفحه قابل مشاهده است.
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " علوم تربيتی " با موضوع " انگیزه پیشرفت، خودانگاره تحصیلی و پیشرفت تحصیلی در بین دانش‌آموزان دبیرستان " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
انگیزه پیشرفت، خودانگاره تحصیلی و پیشرفت تحصیلی در بین دانش‌آموزان دبیرستان
نویسنده/ناشر/نام مجله :
European Journal of Research and Reflection in Educational Sciences
سال انتشار
2014
کد محصول
1013567
تعداد صفحات انگليسی
14
تعداد صفحات فارسی
24
قیمت بر حسب ریال
1,314,500
نوع فایل های ضمیمه
Pdf+Word
حجم فایل
975 کیلو بایت
تصویر پیش فرض



چکیده

در اين مطالعه رابطه بين انگيزه پيشرفت، خودانگاره تحصیلی و پيشرفت تحصيلي دانش‌آموزان دبيرستان مورد بررسي قرار گرفت. علاوه بر این، نیمرخ دانش‌آموزان برای تعیین سطح انگیزه پیشرفت، خودانگاره و پیشرفت تحصیلی آن‌ها مشخص شد. در مجموع، 120 دانش‌آموز منتخب از چهار دبیرستان در این مطالعه شرکت کردند. پرسشنامه انگیزه تحصیلی (ISM) توسط Mclnerney وSinclair  (1991) و مقیاس خودانگاره توسطSilvester  و Cambra  (2003) بر اساس نمونه مورد بررسی قرار گرفت تا به ترتیب انگیزه و خودانگاره آنان را مورد ارزیابی قرار دهد. برای تجزیه و تحلیل داده‌ها، از درصد‌ها و ضرایب همبستگی کارایی لحظه‌ای پیرسون استفاده شد. نتایج نشان داد که اکثر دانش‌آموزان دبیرستانی دارای انگیزه و خودانگاره بالایی هستند و در آزمون پیشرفت ریاضیات موفق بوده‌اند. همچنین این مطالعه همبستگی معناداری بین خودانگاره و پیشرفت تحصیلی را نشان داد. علاوه بر این، بين انگيزه پيشرفت و پيشرفت تحصيلي رابطه مثبت وجود داشت، اما همبستگي معنادار نبود. این مطالعه اهمیت انگیزه پیشرفت و خودانگاره تحصیلی را برای موفقیت تحصیلی تائید می‌کند و با ارائه پیشنهادات و توصیه‌های بینش‌آفرین به ذینفعان در آموزش، به دانش‌آموزان کمک می‌کند تا انگیزه و خودانگاره خود را برای بهبود عملکرد تحصیلی خود افزایش دهند.

1-مقدمه

مرحله تحصیلی دبیرستان نقش مهمی در تلاش برای توسعه نیروی انسانی ملی آینده برای رشد سریع دارد (Quist, 2003). در نتیجه، دولت‌های متوالی غنا تلاش‌های زیادی برای بهبود استانداردهای یادگیری از طریق توسعه زیرساخت‌ها در بخش آموزش و پرورش در میان سایر طرح‌های سیاست گذاری (Ankomah et al,  2005) انجام داده‌اند. با وجود تمام این تلاش‌ها، استاندارد در سطح دبیرستان هنوز هم پایین است(MOE, 2008)...

 میتوانید از لینک ابتدای صفحه، مقاله انگلیسی را رایگان دانلود فرموده و چکیده انگلیسی و سایر بخش های مقاله را مشاهده فرمایید 


خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله علوم تربيتی در موسسه البرز


این مقاله ترجمه شده علوم تربيتی در زمینه کلمات کلیدی زیر است:




Academic Achievement
Achievement Motivation
Academic Self-Concept

ثبت سفارش جدید