Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / خرید و دانلود
968,000

پیش از اقدام به خرید ترجمه فارسی می توایند نسخه انگلیسی را به صورت رایگان دانلود و بررسی نمایید. متن چکیده و ترجمه آن در پایین همین صفحه قابل مشاهده است.
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " شيمی " با موضوع " سنتز یک پلیمر قالبِ مولکولی، جهت استخراج فاز جامدِ بتولین و بتولینیک اسید از پوست درخت چنار " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
سنتز یک پلیمر قالبِ مولکولی، جهت استخراج فاز جامدِ بتولین و بتولینیک اسید از پوست درخت چنار
نویسنده/ناشر/نام مجله :
Phytochem. Anal
سال انتشار
2010
کد محصول
1013628
تعداد صفحات انگليسی
6
تعداد صفحات فارسی
12
قیمت بر حسب ریال
968,000
نوع فایل های ضمیمه
Pdf+Word
حجم فایل
301 کیلو بایت
تصویر پیش فرض



چکیده

مقدمه- عصاره‌های گیاهی معمولا مخلوط‌های پیچیده‌ای از ترکیبات قطبی مختلف هستند و مطالعه‌ی آن‌ها غالبا شامل یک مرحله‌ی تصفیه (استخراج فاز جامد (SPE)) برای جداکردن ترکیبات دلخواه، قبل از آنالیز‌های تحلیلی می‌باشد. پلیمرهای قالبِ مولکولی (MIP) نوع جدیدی از مواد SPE هستند که خواص بِه‌گزینی مدنظر شما را برای استخراج اجزای فعالِ ردیابی‌شده در محیط‌های پیچیده، ارائه می‌نماید. کاواک‌های ویژه‌ی متعددی که از لحاظ فضایی و شیمیایی مکمل مولکول‌های هدف هستند، در پلیمرهای قالبی تشکیل می‌شوند. یک پلیمر قالبِ مولکولی (MIP) به منظور به دام انداختن نوع خاصی از تریترپن که شامل بِتولین و بِتولینیک اسیدِ استخراج شده از عصاره‌ی متانولیِ پوست درخت چنار بود، سنتز شد.

روش‌ها- پلیمرهای قالبی با استفاده از بَسپارشِ (پلیمریزاسیون) حرارتیِ بتولین به عنوان قالب، متاکریلیک اسید (MAA) یا آکریل‌آمید (AA) به عنوان مونومر عاملدار، اتیلن گلیکول دی‌متاکریلات به عنوان عامل کراس‌لینکینگ (اتصال عرضی) و کلروفرم به عنوان پروژن، سنتز شدند. پس از آن MAA و AA-MIP با پلیمرهای غیرقالبی (NIP) به منظور ارزیابیِ خواص به‌گزینی نسبت به بتولین و مشتقات آن، با هم مقایسه شدند. تریترین‌های ترمیم شده با استفاده از روش HPLC در طیِ پروتکل MIP-SPE آنالیز شدند.

نتایج-  پس از بهینه‌سازیِ SPE، پلیمر قالبیِ MAA بالاترین خواص به‌گزینی و ترمیمی را نسبت به بتولین (بهتر از 70%) و بهترین تمایل به آنالوگ‌های ساختاری را از خود نشان داد. بنابراین یک مرحله‌ی شتشوی انتخابی (کلروفرم و استونیتریل)، ترکیبات ماتریسی ناخواسته (اسیدهای چرب) را از کارتریج SPE حذف می‌کند. از حلال متانول برای شستشو استفاده شد. و در نهایت از MAA-MIP برای تجزیه‌ی عصاره‌ی متانولی پوست درخت چنار که حاوی بتولین و بتولینیک اسید بود، استفاده شد.

نتیجه‌گیری-  این مطالعه امکان استخراج مستقیم بتولین و آنالوگ‌های ساختاری را از عصاره‌ی گیاه با استفاده از فناوری MIP نشان می‌دهد.

 میتوانید از لینک ابتدای صفحه، مقاله انگلیسی را رایگان دانلود فرموده و چکیده انگلیسی و سایر بخش های مقاله را مشاهده فرمایید 


خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله شيمی در موسسه البرز


این مقاله ترجمه شده شيمی در زمینه کلمات کلیدی زیر است:


Molecularly imprinted polymer
MIP
solid-phase extraction
SPE
betulin
betulinic acid

ثبت سفارش جدید