Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / خرید و دانلود
1,265,000

پیش از اقدام به خرید ترجمه فارسی می توایند نسخه انگلیسی را به صورت رایگان دانلود و بررسی نمایید. متن چکیده و ترجمه آن در پایین همین صفحه قابل مشاهده است.
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " حسابداری " با موضوع " اندیشه انتقادی روشنفکران مسلمان (CMIs): مشارکت‌های احتمالی در توسعه اندیشه حسابداری رها بخش " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
اندیشه انتقادی روشنفکران مسلمان (CMIs): مشارکت‌های احتمالی در توسعه اندیشه حسابداری رها بخش
نویسنده/ناشر/نام مجله :
Critical Perspectives on Accounting
سال انتشار
2015
کد محصول
1013675
تعداد صفحات انگليسی
11
تعداد صفحات فارسی
20
قیمت بر حسب ریال
1,265,000
نوع فایل های ضمیمه
Pdf+Word
حجم فایل
342 کیلو بایت
تصویر پیش فرض



چکیده

در این مقاله به ارائه یک نمای کلی از بحث‌های روز توسط تعدادی از روشنفکران منتقد مسلمان (CMIs) پرداخته می‌شود و ضرورت مشارکت‌های احتمالی آن‌ها در تحقیقات حسابداری را بررسی می‌کنیم. این مقاله نشان می‌دهد که چگونه تفکر اندیشه انتقادی اسلام بر اساس دیدگاه‌های پسااستعماری از آمیختگی فرهنگی و مدرنیته ثانویه می‌تواند به تلاش برای مرتفع سازی و غنی کردن پژوهش‌های حسابداری انتقادی در جهت توسعه یک پروژه حسابداری رها ‌بخش منجر شود. در این مقاله نشان داده می‌شود که تفکر انتقادی و روش‌شناسی اندیشه انتقادی اسلام می‌تواند سلطه حسابداری مرسوم/ غرب و ادعای آنان به عینیت، بی‌طرفی و جهان‌شمولی را به چالش بکشد. به‌طور ویژه، مقاله نشان می‌دهد که چگونه تفکر روشنفکران منتقد مسلمان رویکردهای مربوط به هرمنیوتیک را با تأکید بر معنویت، اخلاق و الهیات رها ‌بخش‌ برجسته می‌کند. توجه داشته باشید شناختن معرفت‌شناسی رادیکال و پژوهش روش‌شناسی و آموزش روش‌های جایگزین در جهت بهبود اندیشه‌های حسابداری، صورت می‌گیرد. بنابراین، باوجوداینکه فعالیت‌های بسیاری درزمینه تحقیقات حسابداری انتقادی در غرب انجام‌شده است، شناساندن اندیشه‌های انتقادی مسلمانان در این زمینه به‌منظور برقراری یک پل ارتباطی مابین غرب و اندیشه‌های اسلامی در جهت ایجاد همبستگی معنوی میان تمدن‌ها ضروری به نظر می‌رسد. این تفکر می‌تواند سبب افزایش ارتباط مابین فرهنگ‌ها و ادیان مختلف درزمینه حسابداری و حتی فراتر از آن شود. در چارچوبی مشخص از جهان اسلام، اندیشه انتقادی مسلمان می‌تواند به‌صورت اکتسابی سبب آگاهی مسلمانان درزمینه حسابداری شود، تا به توسعه چارچوب حسابداری در جهت مرتفع سازی نیازهای آتی جوامع مسلمان به‌ویژه مردم عادی کمک کند.

1-مقدمه

هدف این مقاله ارائه یک دیدگاه کلی درباره مباحث روشنفکرانه از اندیشه‌های معاصر مسلمانان به‌منظور الهام گرفتن و مشارکت درزمینه توسعه پروژه حسابداری رها بخش می‌باشد. این اندیشه‌های انتقادی مسلمانان به ارائه آنچه انتقاد اسلامی نامیده می‌شود پرداخته و این تفکر انتقادی اسلام‌گرایانه برنامه‌های هیجان‌انگیز و تشویق‌کننده‌ای را در موضوعات تاریخی، معرفت‌شناسی و تفسیر جهت برقراری تعامل انتقادی و بحث‌های مفید در جهان اسلام پیشنهاد می‌دهد....

 میتوانید از لینک ابتدای صفحه، مقاله انگلیسی را رایگان دانلود فرموده و چکیده انگلیسی و سایر بخش های مقاله را مشاهده فرمایید 


خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله حسابداری در موسسه البرز


این مقاله ترجمه شده حسابداری در زمینه کلمات کلیدی زیر است:



Critical Muslim intellectuals
Emancipatory accounting

ثبت سفارش جدید