Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / خرید و دانلود
1,265,000

پیش از اقدام به خرید ترجمه فارسی می توایند نسخه انگلیسی را به صورت رایگان دانلود و بررسی نمایید. متن چکیده و ترجمه آن در پایین همین صفحه قابل مشاهده است.
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " مهندسی برق " با موضوع " نانوفیبرهای الکترواسپان TiO2 آراسته به نقاط کوانتومی گرافن، فوتوآندی مؤثر برای سلول های خورشیدی حساس شده با رنگ " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
نانوفیبرهای الکترواسپان TiO2 آراسته به نقاط کوانتومی گرافن، فوتوآندی مؤثر برای سلول های خورشیدی حساس شده با رنگ
نویسنده/ناشر/نام مجله :
Solar Energy Materials & Solar Cells
سال انتشار
2000
کد محصول
1013678
تعداد صفحات انگليسی
9
تعداد صفحات فارسی
19
قیمت بر حسب ریال
1,265,000
نوع فایل های ضمیمه
Pdf+Word
حجم فایل
11 مگا بایت
تصویر پیش فرض



چکیده

در این مطالعه، نقاط کوانتومی گرافن (GQDs) با میانگین اندازه 15 نانومتر به روش بالا- پایین و با استفاده از نانوفیبرهای کربنی (CNFs) تهیه شدند تا عملکرد فوتوولتائیک DSSC ها را بهبود ببخشند. محلول مقدماتی ایزوپروپوکسید تیتانیوم (Ti(OPr)4)/PVP برای به دست آوردن نانوفیبرهای TiO2 به روش الکترواسپینی استفاده شد و سپس با GQD های تهیه شده تزئین شدند. ابتدا GQD های تهیه شده با طیف سنجی های XRD، Raman، TRPL، DLS، UV-vis و PL تأیید شدند. حضور GQD ها نیز روی نانوفیبرهای TiO2 با طیف سنجی XRD و Raman و مطالعه EDX تأیید شد. مورفولوژی سطح و حضور GQD ها روی نانوفیبرهای اکسید تیتانیوم با آنالیزهای SEM و TEM مطالعه شد. خواص نوری نانوفیبرهای TiO2-GQD  به وسیله طیف سنجی UV-vis و PL بررسی شد. در نهایت، سلول خورشیدی حساس شده با رنگ با استفاده از نانوفیبرهای آراسته به اکسید تیتانیوم با GQD ها به عنوان فوتو آند تولید شد و پلاتین استاندارد به عنوان الکترود مخالف و 1- بیوتیل-3- متیلیمیدازولیوم یدید 0/5 مولار، LiI 0/5 مولار، I2 0/05 مولار، 4- ترتبیوتیل پیریدین 0/5 مولار در استونیتریل به عنوان الکترولیت استفاده شدند. یک سلول خورشیدی حساس شده با رنگ با فوتوآندی بر پایه نانوفیبرهای TiO2-GQD، بازده تبدیل انرژی بالایی حدود 6.22% نشان می دهد که از مقدار مربوط به سلول خورشیدی بر پایه نانوفیبرهای اکسید تیتانیوم خالص (4.81%) بیش تر است که با افزایشی در چگالی فوتوجریان مدار کوتاه و ولتاژ مدار باز نیز همراه است. بهبود کلی در مقدار PCE برای نانوفیبرهای آراسته به GQD ها حدود 29.31% است که از سایر سیستم های گزارش شده بیشتر است. توانایی انتقال الکترون ناشی از تولید نور بهتر، ترکیب بار احیا شده، افزایش جذب رنگ، و برداشت نور قابل مشاهده مؤثر، باعث بهبود PCE شده است. تست پایداری در مورد DSSC ها در دوره 30 روزه (70 ساعت) تحت جذب خورشی انجام شد، به طوریکه نانوفیبرهای اکسید تیتانیوم تزئن شده با GQD 99% بازده اولیه خود را حفظ کرد، که گزینه ای حیاتی در کاربردهای عملی به شمار می رود.

1-مقدمه

سلول های خورشیدی حساس شده با رنگ (DSSC) اولین بار توسط OREGAN و Gratzel گزارش شد، که به خاطر هزینه کم، تولید آسان، زیست سازگاری نسبت به سایر سلول های خورشیدی، جهان را به نور و تبدیل الکتریسیته جذب کرد [1].عملکرد DSSC به ماده فوتوآند بستگی دارد؛ زیرا هم روی فوتوجریان و هم فوتوولتاژ سلول خورشیدی تأثیر می گذارد. TiO2 یک ماده نیمه هادی با فاصله پیوند وسیع است (3/2 الکترون ولت) که به طور متداول به عنوان ماده فوتوآند در DSSC استفاده می شود و در ثابت نگه داشتن مولکول های رنگ، پذیرش الکترون از رنگ و انتقال این الکترون ها به زیرلایه هادی کمک می کند....

 میتوانید از لینک ابتدای صفحه، مقاله انگلیسی را رایگان دانلود فرموده و چکیده انگلیسی و سایر بخش های مقاله را مشاهده فرمایید


خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله مهندسی برق در موسسه البرز


این مقاله ترجمه شده مهندسی برق در زمینه کلمات کلیدی زیر است:




Electrospinning
Dye sensitized solar cell
Graphene quantum dots

ثبت سفارش جدید