Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / خرید و دانلود
1,265,000

پیش از اقدام به خرید ترجمه فارسی می توایند نسخه انگلیسی را به صورت رایگان دانلود و بررسی نمایید. متن چکیده و ترجمه آن در پایین همین صفحه قابل مشاهده است.
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " مهندسی برق " با موضوع " حسگر تشخیص بر مبنای نانوساختارهای عملکردی پروتئین های S با هدف قرار دادن گیرنده های اسید فولیک در سلول های سرطان پستان " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
حسگر تشخیص بر مبنای نانوساختارهای عملکردی پروتئین های S با هدف قرار دادن گیرنده های اسید فولیک در سلول های سرطان پستان
نویسنده/ناشر/نام مجله :
Sensors and Actuators B
سال انتشار
2018
کد محصول
1013686
تعداد صفحات انگليسی
7
تعداد صفحات فارسی
17
قیمت بر حسب ریال
1,265,000
نوع فایل های ضمیمه
Pdf+Word
حجم فایل
2 مگا بایت
تصویر پیش فرض



چکیده

 گسترش زیست حسگرها نیازمند ساختاری منظم برای افزایش ویژگی سنجش میباشد. برای ایجاد نانوساختارها و نانوابزار ها، میتوان از مولکول های زیستی با قابلیت خود آرایی، بهره برد. در این راستا، پروتئین های لایه سطحی باکتری(SbpA) به عنوان ماتریس اصلی برای اتصال مولکول ها در مقیاس نانومتر مورد استفاده قرار گرفته اند. پژوهش حاضر، شواهدی ارائه میدهد، که میتوان یک بستر طلا اصلاح شده با اسید فولیک - SbpA  را به عنوان یک حسگر برای سلول های سرطان پستان به کار برد، که کارایی بهتری نسبت به حسگرهای قدیمی دارد. حسگرهای توسعه یافته، از اسید فولیک، برای تشخیص گیرنده های اسید فولیک استفاده میکنند، که با اتصال به غشاهای سلولی برخی سلول های سرطان، نظیر سلول های سرطان پستان تغییر کرده اما در صورتی که سلولهای سرطان کبد، ماده مورد تجزیه(آنالیت) باشند، تغییری در گیرنده های اسیدفولیک ایجاد نمیشود. برای بررسی ویژگی حسگرهای توسعه یافته، اسید فولیک به عنوان شریک پیوند، برای گیرنده های اسید فولیک روی سلولهای سرطان پستان(MCF-7)  به کار میرود. از سلولهای سرطان کبد(HepG2)  نیز به عنوان سلولهای تست استفاده میشود، چرا که فاقد گیرنده های اسید فولیک بودند. زیست حسگر ساخته شده، از سطحی پوشیده شده با طلا و یک لایه S از جنس پروتئین، اصلاح شده با اسیدفولیک و دو بار کریستاله شده، تشکیل شده و آکوستیکی و الکتروشیمیایی خوانده میشود. پژوهش های آکوستیک با استفاده از میکروترازوی کوارتز کریستال انجام شدند، که مانیتورینگ اتلاف بهره وری زیست حسگرهای توسعه یافته را در تمایز میان سلولهای MCF-7 و HepG2 نشان میدهد. علی رغم توانایی QCM-D در تشخیص سلولها در لحظه و مکان، این حسگر دامنه شناسایی محدودی دارد(1*10^5 cells/ml) . اندازه گیری های الکتروشیمیایی، جهت تایید عملکرد این بستر انجام شدند و مشاهده شد، نتایج حاصل با نتایج حاصل از حسگر آکوستیک سازگاری دارند. به این ترتیب کارایی لایه حس کننده طراحی شده به اثبات میرسد. زیست حسگر اصلاح شده اسیدفولیک-SbpA استراتژی امیدبخشی را برای طراحی بسترهای حس کننده کارآمد فراهم میکند، که میتوان آنها را برای تشخیص زودهنگام سرطان ها به کار برد.

1-مقدمه

سرطان پستان، شایع ترین سرطان در زنان کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه است و انتشار سلولهای سرطانی به بافت های دیگر بدن، مهمترین عامل مرگ و میر ناشی از این سرطان میباشد. بر اساس گزارش سازمان بهداشت جهانی(WHO) بیش از 508000 زن مبتلا به سرطان پستان، در سال 2011 از دنیا رفتند. نتایج این بررسی ها در کشورهای کمتر توسعه یافته، نرخ های پایین تر بقاء را نشان میدهند، که در بیشتر موارد، به دلیل فقدان استراتژی های درمانی و تشخیص موثر، تشخیص بیماری در اواخر عمر افراد مبتلا صورت گرفته بود. از این رو، توسعه تکنیک های تشخیص و اندازه گیری سرطان پستان، به منظور بهبود درمان و کاهش شمار مرگ و میر، حیاتی میباشد. ماتریس رابط، کلید توسعه­ی یک زیست حسگر تشخیصی با زیست سازگاری مناسب، برای تشخیص موثر و جذب سلول های سرطان هدف، میباشد....

 میتوانید از لینک ابتدای صفحه، مقاله انگلیسی را رایگان دانلود فرموده و چکیده انگلیسی و سایر بخش های مقاله را مشاهده فرمایید 


خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله مهندسی برق در موسسه البرز


این مقاله ترجمه شده مهندسی برق در زمینه کلمات کلیدی زیر است:



Bioinspired materials
S-layer proteins
Acoustic biosensors

ثبت سفارش جدید