Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / خرید و دانلود
1,397,000

پیش از اقدام به خرید ترجمه فارسی می توایند نسخه انگلیسی را به صورت رایگان دانلود و بررسی نمایید. متن چکیده و ترجمه آن در پایین همین صفحه قابل مشاهده است.
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " مهندسی برق " با موضوع " "نقش پروتئین های فلوئورسنت سبز و مشتقات آن ها در گسترش حسگرهای مبتنی بر FRET" " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
"نقش پروتئین های فلوئورسنت سبز و مشتقات آن ها در گسترش حسگرهای مبتنی بر FRET"
نویسنده/ناشر/نام مجله :
Journal of biosciences
سال انتشار
2018
کد محصول
1013688
تعداد صفحات انگليسی
22
تعداد صفحات فارسی
37
قیمت بر حسب ریال
1,397,000
نوع فایل های ضمیمه
Pdf+Word
حجم فایل
3 مگا بایت
تصویر پیش فرض



چکیده

از دهه گذشته، پیشرفت بسیاری در راستای درک فرآیندهای زیستی شامل گذرگاه های پیچیده درون سلولی صورت گرفته است. چالش مهمی که با آن روبرو شدیم، مانیتورینگ متابولیت ها در لحظه میباشد. گرچه تاکنون تعدادی از تکنیک­های کمّی و تصویری گسترش یافته اند، کشف پروتئین های فلوئورسنت سبز(GFP) ، انقلابی در زمینه متابولومیک ایجاد کرده است. پروتئین های فلوئورسنت سبز و انواع آنان، محققان را قادر به رنگ آمیزی طیف وسیعی از مولکول های زیستی کرده است. حسگرهای کدگذاری شده ژنتیکی مبتنی بر انتقال انرژی رزونانسی فلوئورسنس، فناوری­ای با افق های امید بخش است، که مانیتورینگ لحظه ای واکنش های سلولی در سلولهای زنده را انجام میدهد. این روزها، پروتئین فلوئورسنت سبز و انواع آنان، بسته به خصوصیت فلورئورسنس ذاتی خود، به طور گسترده در آزمایشات سلولی به کار برده میشوند. این مقاله، ساختار و عملکرد پروتئین فلورئورسنت سبز و مشتقات آن، مکانیسم انتشار و کاربرد آنان را در گسترش حسگرهای مبتنی بر FRET برای متابولیت ها مرور میکند.

1-مقدمه

طیف نگاری جذب اتمی، رزونانس مغناطیسی هسته ای، پراش پرتو ایکس و دیگر روش های الکتروشیمیایی سنتی برای رسیدن به اطلاعات ساختاری و عملکردی درباره متابولیت ها مورد استفاده قرار گرفتند. گرچه این تکنیک ها، بینشی نسبت به جنبه ساختاری فراهم می­آورند، اما معایبی از جمله حساسیت پایین، دقت ضعیف، ماهیت تهاجمی و غیرتهاجمی دارند. پیشرفت در زیست شناسی سلولی، نیازمند شرح دقیق، صحیح و تعریف شده­ی فرآیندهای متابولیک مختلف و مسیرهای سلولی داخل سلول زنده، با غربالگری خروجی وقایع مختلف است. بعدها، حسگرها نشان دادند، وسیله ای امیدوارکننده برای مانیتور، شناسایی، سنجش و ردیابی وقایع زیستی در یک سلول زنده میباشند. رنگ ساز های فلوئورسنت، در ساخت حسگرها به کار میروند. اما مسئله ای که وجود دارد، ماهیت سمی آنها میباشد. دانشمندان شروع به جستجوی انواع دیگر فلوئورسنت ها کردند، که این جستجو منجر به کشف پروتئین های فلوئورسنت(FPs)  شد. مزیت پروتئین های فلوئورسنت این است که آن ها فلوئورسنس روشنی را در تمام طیف الکترومغناطیسی نشان میدهند. پروتئین های فلوئورسنت همچنین، تصویرسازی سلول های زنده، بافت عمیق و تمام بدن را ساده کرده اند. کاربرد پروتئین های فلوئورسنت به عنوان علائم ژنتیکی، موجب پیشرفت در زمینه میکروسنجی، خصوصا میکروسنجی فلوئورسنت شده است. استراتژی به این صورت است که مولکول ها را با پروتئین های فلوئورسنت نشان دار میکنیم و تکنولوژی فلوئورسنت را جهت کشف سیستم های زیستی به کار میبریم....

 میتوانید از لینک ابتدای صفحه، مقاله انگلیسی را رایگان دانلود فرموده و چکیده انگلیسی و سایر بخش های مقاله را مشاهده فرمایید 


خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله مهندسی برق در موسسه البرز


این مقاله ترجمه شده مهندسی برق در زمینه کلمات کلیدی زیر است:





FRET
green fluorescent proteins
metabolite
mutants
sensors

ثبت سفارش جدید