Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / خرید و دانلود
1,265,000

پیش از اقدام به خرید ترجمه فارسی می توایند نسخه انگلیسی را به صورت رایگان دانلود و بررسی نمایید. متن چکیده و ترجمه آن در پایین همین صفحه قابل مشاهده است.
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " نانوفناوری " با موضوع " فعالیت ضدباکتریایی، پاسخ التهابی، اثرات انعقادی و سمیت سلولی نانوذرات نقره " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
فعالیت ضدباکتریایی، پاسخ التهابی، اثرات انعقادی و سمیت سلولی نانوذرات نقره
نویسنده/ناشر/نام مجله :
Nanomedicine: Nanotechnology, Biology, and Medicine
سال انتشار
2012
کد محصول
1013718
تعداد صفحات انگليسی
9
تعداد صفحات فارسی
19
قیمت بر حسب ریال
1,265,000
نوع فایل های ضمیمه
Pdf+Word
حجم فایل
1 مگا بایت
تصویر پیش فرض



چکیده

در سال‌های اخیر ورود نانوذرات (NP) به کاربردهای صنعتی و پزشکی به شکل فزاینده‌ای افزایش پیدا کرده است اما تاکنون خطرات و اثرات سمی آنها به طور گسترده مورد مطالعه قرار نگرفته است. در این تحقیق، اثرات نانوذرات نقره 24 نانومتری (AgNPs) روی پانل باکتریِ جداشده از دستگاه‌های پزشکی مورد استفاده در بخش مراقبت‌های ویژه‌ی بیمارستان، مطالعه می‌شود. اثرات سمیت سلولی در ماکروفاژها (یاخته بیگانه‌خوار درشت) ارزیابی شده و بیان سیتوکین‌های التهابی IL-6، IL-10 و TNF-α تعیین می‌گردد. اثرات نانوذرات روی انعقاد در محیط آزمایشگاهی در سنجش‌های مبتنی بر پلاسما آزمایش می‌گردد. نشان می‌دهیم که نانوذرات نقره 24 نانومتری در کاهش رشد بالینی باکتری با تعدیل سطوح بالای مقاومت آنتی‌بیوتیک، موثر هستند. این نانوذرات وقتی که انعقاد از طریق مسیر درونی آغاز می‌گردد، دارای اثر مهاری متوسطی می‌باشند. با این حال، این نانوذرات برای ماکروفاژها سمیت سلولی دارند و قادر به استخراج پاسخ التهابی هستند. بنابراین اثرات سودمند و مخرب بالقوه این نانوذرات روی دستگاه‌های پزشکی باید در مطالعات درون‌تنی (in vivo) سنجیده شود.

 میتوانید از لینک ابتدای صفحه، مقاله انگلیسی را رایگان دانلود فرموده و چکیده انگلیسی و سایر بخش های مقاله را مشاهده فرمایید 


خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله نانوفناوری در موسسه البرز


ثبت سفارش جدید