Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / خرید و دانلود
1,265,000

پیش از اقدام به خرید ترجمه فارسی می توایند نسخه انگلیسی را به صورت رایگان دانلود و بررسی نمایید. متن چکیده و ترجمه آن در پایین همین صفحه قابل مشاهده است.
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " علوم جغرافيايی " با موضوع " کیفیت زندگی در مناطق روستایی کرواسی: ادامه ی زندگی در این مناطق یا مهاجرت؟ " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
کیفیت زندگی در مناطق روستایی کرواسی: ادامه ی زندگی در این مناطق یا مهاجرت؟
نویسنده/ناشر/نام مجله :
African Journal of Agricultural Research Vol
سال انتشار
2010
کد محصول
1013769
تعداد صفحات انگليسی
8
تعداد صفحات فارسی
20
قیمت بر حسب ریال
1,265,000
نوع فایل های ضمیمه
Pdf+Word
حجم فایل
595 کیلو بایت
تصویر پیش فرض



چکیده

این مقاله، نتایج تحقیقی را ارائه می کند که به بررسی کیفیت زندگی و دلایل مهاجرت از مناطق روستایی کرواسی پرداخته است. هدف این تحقیق بررسی سطح رضایت مندی جمعیت روستایی از کیفیت زندگی در آن جوامع و همچنین تعیین عوامل تعیین کننده در حل این معضل بود که «آیا امکان زندگی در این مناطق هنوز وجود دارد یا خیر». این تحقیق از نوع پیمایشی بوده و بر روی نمونه ای متشکل از 914 نفر از مناطق روستایی کرواسی انجام شد (تمامی 20 روستای موجود در این نمونه به تناسب گنجانده شدند). جوامع روستایی و شرکت کنندگان در این تحقیق در گروه سنی بین 24 تا 45 سال بودند که به صورت تصادفی انتخاب شدند. نتایج تحقیق نشان می دهد که دشواری اصلی در زندگی روستایی در رابطه با ماهیت اقتصادی، فقدان فرصت های شغلی، شرایط شغلی نامناسب، و درآمد کمتر از مناطق شهری است. در حدود 20% شرکت کنندگان از شرایط زندگی روستایی راضی نبوده و تصمیم به ترک آن مناطق گرفته بودند. کاهش بیشتر جمعیت در مناطق روستایی کرواسی می توانند تأثیرات ناخوشانید دیگری از جمله افزایش بیش از حد جمعیت شهری، توسعه ی نامتوازن این کشور و بهره گیری نادرست از فضا، محصولات و نیروهای انسانی را به دنبال داشته باشد.

1-مقدمه

تحرک و جابجایی جمعیت پدیده ای تاریخی است که دلایل متفاوتی دارد. جابجایی ها اغلب به دلیل جنگ، بلایای طبیعی، و اخیرا تحت تأثیر انگیزه های اقتصادی و اجتماعی انجام می شوند (ورتیمر-بالتیک، 1999، 2003). در ابتدا، جمعیت به مناطق نزدیکتر مهاجرت می کند. با این حال، توسعه و پیشرفت حمل و نقل و دسترسی به اطلاعات باعث شد تا مهاجرت به مناطق دورتر نیز انجام شود (سیزمیک و زیویک، 2005)…

  میتوانید از لینک ابتدای صفحه، مقاله انگلیسی را رایگان دانلود فرموده و چکیده انگلیسی و سایر بخش های مقاله را مشاهده فرمایید


خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله علوم جغرافيايی در موسسه البرز


این مقاله ترجمه شده علوم جغرافيايی در زمینه کلمات کلیدی زیر است:




Croatia
rural area
migration

ثبت سفارش جدید