Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / خرید و دانلود
1,265,000

پیش از اقدام به خرید ترجمه فارسی می توایند نسخه انگلیسی را به صورت رایگان دانلود و بررسی نمایید. متن چکیده و ترجمه آن در پایین همین صفحه قابل مشاهده است.
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " شيمی " با موضوع " جداسازی کروماتوگرافی مایع مویینه با استفاده از آرایه ستونی غیرمتخلخل " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
جداسازی کروماتوگرافی مایع مویینه با استفاده از آرایه ستونی غیرمتخلخل
نویسنده/ناشر/نام مجله :
Journal of Chromatography A
سال انتشار
2012
کد محصول
1013790
تعداد صفحات انگليسی
7
تعداد صفحات فارسی
22
قیمت بر حسب ریال
1,265,000
نوع فایل های ضمیمه
Pdf+Word
حجم فایل
3 مگا بایت
تصویر پیش فرض



چکیده

یک سری آزمایش‌های اکتشافی انجام شد که در آن یک آرایه ستونی غیر متخلخل بر روی ابزار مویینگی تجاری LC وصل شده است. کارایی این سیستم با آزمایش‌‌های بازداری و غیربازداری ارزیابی می‌شود. که در این میان از نمونه‌های متفاوتی نیز استفاده شده است. به منظور کمینه‌کردن پراکندگی‌های واسطه‌ای، ستون‌های نسبتا بزرگی (dp=11 میکرومتر) را به کار می‌گیریم که این ستون‌ها به صورت عمقی در نظر گرفته می‌شوند که  بتوان در استوانه‌ای با قطر داخلی 252 میکرومتر به آن عمق دست یافت. 20 شیار کانالی با پهنای 1 میلیمتر و طول 7 سانتی‌متر را  به یک مقسم (دلکو) چرخشی متصل می‌کنیم. با این کار می‌توان به کانال‌هایی با طول (1.4 متر) و حجم زیاد (28 میکرولیتر) دست یافت، بدون اینکه راندمان جداسازی را به شکل فزاینده‌ای کاهش دهد. با ایجاد یک منحنی ون دیمتر در یک حالت غیربازداری و با باز- تزریق چیپ خاموش و قابل ردیابی، صفحه‌ای با ارتفاع می‌نیمم 13 میکرومتر رسم شد و نهایتا 100000 صفحه در مدت زمان 30 دقیقه به دست آمد. برای اینکه کاربردهای عملی این آرایه‌ی ستونی غیر متخلل را نشان دهیم، این آزمایش در طی یک فرآیند تحت فشار بالا برای تعدادی نمونه جداسازی شده همچون پارابن، پنون، سولفونامید، استروئید و دایجست BSA صورت گرفت که تمامی مراحل در یک دوره زمانی 3 ماهه و با انجام 500 تزریق انجام گرفت. در حالت گرادیانی روش NP-PAC، به پیک‌های معقولی (np=100-140 در عرض 50 الی 70 دقیقه)، منتج می‌شود. با این روش، به املاحی با اندازه‌های بزرگ و کوچک دست یافته و همچنین به حالت‌های ایزوکراتیک روبرو خواهیم شد. با توجه شکل و خصوصیات عناصر هر جسم در پیک‌های مربوط به محدوده‌ی ppm ، چشم‌انداز وسیعی برای آنالیز‌های مولکولی مبتنی بر میکروفلویید باز خواهد شد.

1-مقدمه

کوچک‌سازی تکنیک‌های کروماتوگرافی نظیر کروماتوگرافی مایعی کارا روشی بسیار چالش برانگیز است چرا که در این پروسه، از روش‌های ریزمقیاس‌نمایی عناصر متنوع استفاده می‌شود که این عناصر از ابزارهای درکنارهم تشکیل یافته و تمامی مراحل همزمان با ساخت ستون‌های میکروساختار همراه می‌باشد. این روش‌ها بدون هیچ ناثیرپذیری از تکنیک‌هایی همچون، بازداری، گزینش، بازدهی، ظرفیت نمونه، حد تشخیص، محدوده دینامیکی خطی، تکرارپذیری، نیرومندی، فاصله‌گذاری با آماده سازی نمونه و با انواع آشکارسازی‌های معادل با آنالیزهای HPLC، انجام می‌گیرد....

 میتوانید از لینک ابتدای صفحه، مقاله انگلیسی را رایگان دانلود فرموده و چکیده انگلیسی و سایر بخش های مقاله را مشاهده فرمایید


خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله شيمی در موسسه البرز


این مقاله ترجمه شده شيمی در زمینه کلمات کلیدی زیر است:



Capillary liquid chromatography separations

ثبت سفارش جدید