Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / خرید و دانلود
1,265,000

پیش از اقدام به خرید ترجمه فارسی می توایند نسخه انگلیسی را به صورت رایگان دانلود و بررسی نمایید. متن چکیده و ترجمه آن در پایین همین صفحه قابل مشاهده است.
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " مهندسی صنايع " با موضوع " یک روش MCDM جدید فازی دمپستر و کاربرد آن در انتخاب تأمین کننده " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
یک روش MCDM جدید فازی دمپستر و کاربرد آن در انتخاب تأمین کننده
نویسنده/ناشر/نام مجله :
Expert Systems with Applications
سال انتشار
2011
کد محصول
1013805
تعداد صفحات انگليسی
8
تعداد صفحات فارسی
17
قیمت بر حسب ریال
1,265,000
نوع فایل های ضمیمه
Pdf+Word
حجم فایل
924 کیلو بایت
تصویر پیش فرض



چکیده

انتخاب تأمین کننده یک مسئله تصمیم گیری چندمعیاره تحت شرایط عدم اطمینان است. بنابراین، حل این مسئله با نظریه مجموعه های فازی (FST) و نظریه شواهد دمپستر شافر (DST) منطقی به نظر می رسد. در این مقاله، یک روش جدید MCDM با استفاده از FST و DST بر مبنای ایده اصلی تکنیک ارجحیت براساس مشابهت به راه حل ایده‌آل (TOPSIS) برای پرداختن به مسأله انتخاب تأمین کننده توسعه پیدا کرده است. تخصیص های احتمال اولیه (BPA) را می توان با استفاده از فاصله با راه حل ایده آل و فاصله با راه حل ایده آل منفی تعیین نمود. قوانین ترکیبی دمپستر برای ترکیب تمامی داده های شاخص برای دستیای به امتیاز نهایی گزینه ها در سیستم به کار گرفته می شود. نتایج تصمیم نهایی را می توان از طریق تبدیل احتمال شرطی استخراج نمود. در روش TOPSIS فازی سنتی، شاخص های عملکرد کمّی مانند اعداد قطعی باید به اعداد فازی تبدیل شوند. روش پیشنهاد شده انعطاف پذیرتر است. به این علت که BPA را می توان بدون مرحله تبدیل در روش TOPSIS فازی سنتی تعیین نمود. در روش پیشنهادی ما شاخص های عملکرد را می توان به صورت اعداد قطعی یا فازی بر مبنای موقعیت واقعی نمایش داد. مثال عددی در ورد انتخاب تأمین کننده برای نشان دادن کارایی روش پیشنهادی مورد استفاده قرار می گیرد.

1-مقدمه

بسیاری از کاربردهای تصمیم گیری در دنیای واقعی نظیر انتخاب تأمین کننده، بطور اجتناب ناپذیری دربرگیرنده ملاحظه شواهدی بر مبنای معیارهای متعدد به جای یک معیار ترجیحی هستند. بسیاری از پژوهشگران تلاش های خود را وقف حل تصمیم گیری چندمعیاره (MCDM) نموده اند (Bouyssou, 1986; Gal & Hanne, 2006; Narasimhan & Vickery, 1988; Shyur & Shih, 2006; Wadhwa, Madaan,& Chan, 2009). برای انعطاف پذیری در پرداختن به اطلاعات غیرقطعی، لازم است تا از نظریه مجموعه های فازی (FST) و نظریه شواهد دامپستر شافر (DST) استفاده شود....

 میتوانید از لینک ابتدای صفحه، مقاله انگلیسی را رایگان دانلود فرموده و چکیده انگلیسی و سایر بخش های مقاله را مشاهده فرمایید


خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله مهندسی صنايع در موسسه البرز


این مقاله ترجمه شده مهندسی صنايع در زمینه کلمات کلیدی زیر است:


supplier selection

ثبت سفارش جدید