Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / خرید و دانلود
1,314,500

پیش از اقدام به خرید ترجمه فارسی می توایند نسخه انگلیسی را به صورت رایگان دانلود و بررسی نمایید. متن چکیده و ترجمه آن در پایین همین صفحه قابل مشاهده است.
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " علوم تربيتی " با موضوع " رهبري در آموزش عالي " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
رهبري در آموزش عالي
نویسنده/ناشر/نام مجله :
International Journal of Humanities and Social Science
سال انتشار
2012
کد محصول
1013808
تعداد صفحات انگليسی
12
تعداد صفحات فارسی
27
قیمت بر حسب ریال
1,314,500
نوع فایل های ضمیمه
Pdf+Word
حجم فایل
511 کیلو بایت
تصویر پیش فرض



چکیده

نقش رؤساي دانشگاه در موفقيت موسسات علمي آموزش عالي، حياتي است. اين مطالعه، رويكرد رهبري رؤساي دانشگاه اوهايو را نشان مي‌دهد. اين مطالعه به بررسي و تجزيه و تحليل اين موضوع مي‌پردازد كه آيا مابين سبك‌هاي رهبري رؤساي دانشگاه و متغيرهاي مستقل سن، تعداد اعضاي هيئت علمي تحت نظارت، و تعداد سال‌هاي تجربه، تفاوتي وجود دارد يا نه. شبكه مديريتي Blake و Mouton براي اين مطالعه بكار گرفته شده است. نظريه Blake و Mouton بر اساس پنج سبك مديريتي غالب است: داده‌هاي اين مطالعه با استفاده از ابزار طراحي شده توسط محقق همراه با سبك‌هاي بررسي رهبري براي گردآدوري اطلاعات در مورد رؤساي دانشگاه، جمع‌آوري شده‌اند. اين بررسي‌ها از طريق پست ايالات متحده به آدرس دفتر رؤسا ارسال شده است. روش ANOVA براي تجزيه و تحليل داده‌ها بكار گرفته شده است. از نتايج اين مطالعه به نظر مي‌رسد كه تفاوت مستقل معني‌داري مابين سبك‌هاي رهبري و اين متغيرهاي مستقل، وجود ندارد.

1-مقدمه

توصيف رهبري به عنون يك مفهوم، مبهم و دشوار است. اين موضوع از زمان ارسطو و افلاطون موضوع انديشه و بحث بوده است (McCaffery، 2004). از آن زمان، نظريات مختلفي براي توضيح انواع مختلف سبك‌هاي رهبري، بوجود آمده‌اند. با اين وجود، تلاش براي تعريف رهبري به صورت اصطلاحي كلي، مبهم و دشوار است، اما رهبري مؤثر نسبت به اين موضوع بي‌توجه است (Bennis، 1989)....

 میتوانید از لینک ابتدای صفحه، مقاله انگلیسی را رایگان دانلود فرموده و چکیده انگلیسی و سایر بخش های مقاله را مشاهده فرمایید


خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله علوم تربيتی در موسسه البرز


این مقاله ترجمه شده علوم تربيتی در زمینه کلمات کلیدی زیر است:




Leadership
Academic Deans
Managerial Grid

ثبت سفارش جدید