Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / خرید و دانلود
1,397,000

پیش از اقدام به خرید ترجمه فارسی می توایند نسخه انگلیسی را به صورت رایگان دانلود و بررسی نمایید. متن چکیده و ترجمه آن در پایین همین صفحه قابل مشاهده است.
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " مهندسی كامپيوتر " با موضوع " بهینه سازی هریس هاوکس: الگوریتم و کاربردها " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
بهینه سازی هریس هاوکس: الگوریتم و کاربردها
نویسنده/ناشر/نام مجله :
Future Generation Computer Systems
سال انتشار
2019
کد محصول
1013993
تعداد صفحات انگليسی
40
تعداد صفحات فارسی
50
قیمت بر حسب ریال
1,397,000
نوع فایل های ضمیمه
Pdf+Word
حجم فایل
9 مگا بایت
تصویر پیش فرض



چکیده

در این مقاله یک پارادایم بهینه ­سازی نوین به نام «بهینه ­ساز هریس هاوکس» (HHO) مطرح شده است. این پارادایم که در رده­ی الگوریتم ­های مبتنی بر جمعیت قرار می ­گیرد، برگرفته از رفتار همکارانه و شگرد تعقیب شاهین­ های هریس می­ باشد که به «حمله غافل­گیرانه» مشهور است. در این استراتژی هوشمند، چندین شاهین به صورت همکارانه یک طعمه را از جهت­ های مختلف مورد حمله قرار داده و سعی می­ کنند آن را غافل­ گیر کنند. شاهین­ های هریس می ­توانند بسته به ذات پویایی سناریوها و الگوی فرار طعمه، از الگوهای تعقیب مختلفی استفاده کنند. در این مطالعه، با استفاده از روابط ریاضی این الگوها و رفتارهای پویا فرمول ­بندی شده تا یک الگوریتم بهینه سازی حاصل شود. کارآمدی بهینه ­ساز HHO بر روی ۲۹ مسئله معیار و چندین مسئله مهندسی واقعی، با سایر روش ­های الهام گرفته از طبعیت مورد مقایسه قرار گرفته است. نتایج آماری و نتایج بدست آمده از مقایسات نشان می­ دهند که عملکرد الگوریتم HHO بسیار امیدوار کننده بوده و با روش ­های متاهیوریستیک نوین قابل رقابت است.

1-مقدمه

در یادگیری ماشین و هوش مصنوعی، بسیاری از مسائل دنیای واقعی معمولا دارای ذات پیوسته، گسسته، مقید و یا نامقیدی می­ باشند [۱، ۲]. بر همین اساس برای حل برخی از این مسائل، رویکردهای مرسوم برنامه ­ریزی از جمله گرادیان مزدوج، برنامه­ ریزی درجه دوم متوالی، سریع ­ترین کاهش، و روش شبه-نیوتن کارایی مناسبی ندارند...

 میتوانید از لینک ابتدای صفحه، مقاله انگلیسی را رایگان دانلود فرموده و چکیده انگلیسی و سایر بخش های مقاله را مشاهده فرمایید


خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله مهندسی كامپيوتر در موسسه البرز


این مقاله ترجمه شده مهندسی كامپيوتر در زمینه کلمات کلیدی زیر است:




Nature-inspired computing
Harris hawks optimization algorithm
Swarm intelligence

ثبت سفارش جدید