Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / خرید و دانلود
1,083,500

پیش از اقدام به خرید ترجمه فارسی می توایند نسخه انگلیسی را به صورت رایگان دانلود و بررسی نمایید. متن چکیده و ترجمه آن در پایین همین صفحه قابل مشاهده است.
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " مهندسی فناوری اطلاعات " با موضوع " شبکه های پیچیده برای مدل سازی بارندگی: ارتباطات مکانی، مقیاس زمانی و اندازه ی شبکه " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
شبکه های پیچیده برای مدل سازی بارندگی: ارتباطات مکانی، مقیاس زمانی و اندازه ی شبکه
نویسنده/ناشر/نام مجله :
Journal of Hydrology
سال انتشار
2017
کد محصول
1014006
تعداد صفحات انگليسی
8
تعداد صفحات فارسی
11
قیمت بر حسب ریال
1,083,500
نوع فایل های ضمیمه
Pdf+Word
حجم فایل
6 مگا بایت
تصویر پیش فرض



چکیده

در این مقاله قصد داریم از مفاهیم شبکه های پیچیده به منظور بررسی مشخصه های بارندگی استفاده کنیم. به طور اختصاصی به بررسی مشخصه های بارندگی و آنهم بر حسب ارتباط مکانی، مقیاس زمانی و اندازه ی شبکه می پردازیم. از روش ضریب خوشه بندی برای جمع آوری داده های بارندگی و آن هم در شش مقیاس  زمانی  ( روزانه، دو روز، چهار روز، هشت روز، شانزده روز و ماهیانه) و آن هم از روی تعداد زیادی از ایستگاه های هواشناسی موجود در مجاورت رودخانه ی ماری-دارلینگ استرالیا استفاده می کنیم. آستانه های همبستگی مختلفی را برای شناسایی وجود ارتباط بین ایستگاه ها در نظر می گیریم. برای درک تأثیر اندازه ی شبکه ( یعنی تعداد ایستگاه ها) و حجم داده ها، سه شبکه ی مختلف را در نظر می گیریم ( 430 ایستگاه با 30 سال داده های ثبت شده به صورت روزانه، 383 ایستگاه با 30 سال داده های ثبت شده به صورت روزانه و 383 ایستگاه با 64 سال داده های ثبت شده به صورت روزانه). نتایج نشان می دهد که ماهیت ارتباطات فضایی می تواند به وسیله ی آستانه ی همبستگی و آنهم با تغییر رخدد مقیاس های مختلف زمانی برای آستانه های مختلف، تغییر نماید. شناسایی یک آستانه ی مناسب را می توان عاملی کلیدی برای درک مشخصه های ارتباطی بارندگی دانست.

1-مقدمه

بارندگی ( و سایر سیستم های هیدرولوژیکی) دارای مشخصه های خاصی بوده که در مقیاس های مختلف با هم ارتباط دارند ( دیدا 2000، گوچتا و ویامیر 1993، لوجی و ماندبلروت 1985، مونلار و بورلاندو 2005، اولسام 1998، پو و همکاران 2012، سیوامومار و همکاران 2001). چنین روابطی می تواند بر حسب زمان یا فضا و یا فضا-زمان بیان شود. این روابط از الزامات مهمی برای مدل سازی و پیش بینی برخوردار می باشند، مثلاٌ تبدیل داده های بارندگی  از یک مقیاس به مقیاس دیگر....

 میتوانید از لینک ابتدای صفحه، مقاله انگلیسی را رایگان دانلود فرموده و چکیده انگلیسی و سایر بخش های مقاله را مشاهده فرمایید



این مقاله ترجمه شده مهندسی فناوری اطلاعات در زمینه کلمات کلیدی زیر است:




Rainfall
Spatial connections
Temporal scale

ثبت سفارش جدید