Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / خرید و دانلود
1,331,000

پیش از اقدام به خرید ترجمه فارسی می توایند نسخه انگلیسی را به صورت رایگان دانلود و بررسی نمایید. متن چکیده و ترجمه آن در پایین همین صفحه قابل مشاهده است.
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " مهندسی فناوری اطلاعات " با موضوع " تحلیل شبکه کارکردی مغز بر اساس الکتروانسفالوگرافی و شبکه ی پیچیده " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
تحلیل شبکه کارکردی مغز بر اساس الکتروانسفالوگرافی و شبکه ی پیچیده
نویسنده/ناشر/نام مجله :
Microsystem Technologies
سال انتشار
2019
کد محصول
1014013
تعداد صفحات انگليسی
9
تعداد صفحات فارسی
18
قیمت بر حسب ریال
1,331,000
نوع فایل های ضمیمه
Pdf+Word
حجم فایل
1 مگا بایت
تصویر پیش فرض



چکیده

در این مقاله برای ایجاد یک شبکه کارکردی که نواحی مرتبط مغز انسان را به یکدیگر متصل می­ کند، از داده ­های الکتروانسفالوگرافی استفاده شده است. بررسی ­های انجام شده نشان می ­دهند که شبکه ­ی حاصل، دارای ویژگی ­های آماری یک شبکه پیچیده است: ضریب خوشه­ بندی این شبکه، مرتبه نمایی بزرگتری نسبت به شبکه تصادفی معادل آن دارد، که نمونه­ ای از یک شبکه جهان-کوچک بوده و توزیع درجه آن نزدیک به توزیع درجه یک شبکه مستقل از مقیاس می­ باشد. تمام این ویژگی­ ها اطلاعات کارکردی مهمی درباره ­ی وضعیت­ های مغز منعکس می ­کنند. مسلما شاخص ­های ویژگی مغز معتادان الکلی با افراد گروه کنترلی متفاوت است. انتروپی اطلاعات و انتروپی اطلاعات استاندارد شبکه عصبی مغز نیز برای اندازه­ گیری ویژگی­ های شبکه پیچیده تعریف شده ­اند. این ویژگی­ ها می ­توانند به عنوان معیار جدیدی برای تشخیص ­ها و درمان­ های بالینی انسفالوپاتی مورد استفاده قرار بگیرند. نتایج بدست آمده از این مطالعه نشان می­ دهند که انتروپی اطلاعات شبکه عصبی مغز معتادان الکلی کاملا با افراد گروه کنترلی متفاوت است.

1-مقدمه

مغز انسان متشکل از تعداد بسیار زیادی نرون می­ باشد که بین این نرون­ ها اتصالاتی وجود داشته و در چندین سطح سازمانی عمل می­ کنند. علاوه بر این، هر سطح دارای مقیاس­ های زمانی و مکانی مختص به خود است (پاور و همکاران ۲۰۱۱). بنابراین نرون­ ها را می­توان بر اساس چندین سطح مورد بررسی قرار داد. خوشه­ های نرونی شامل مدارهای محلی، نواحی خاص مغز، بافت­ های بزرگ-مقیاس قشر و کل مغز می ­باشند…

 میتوانید از لینک ابتدای صفحه، مقاله انگلیسی را رایگان دانلود فرموده و چکیده انگلیسی و سایر بخش های مقاله را مشاهده فرمایید



این مقاله ترجمه شده مهندسی فناوری اطلاعات در زمینه کلمات کلیدی زیر است:



functional brain network

ثبت سفارش جدید