Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / خرید و دانلود
1,083,500

پیش از اقدام به خرید ترجمه فارسی می توایند نسخه انگلیسی را به صورت رایگان دانلود و بررسی نمایید. متن چکیده و ترجمه آن در پایین همین صفحه قابل مشاهده است.
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " مهندسی فناوری اطلاعات " با موضوع " مطالعه تجربی یادگیری ماشین در انتشار گاز دی اکسید کربن (CO2) " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
مطالعه تجربی یادگیری ماشین در انتشار گاز دی اکسید کربن (CO2)
نویسنده/ناشر/نام مجله :
IEEE 9th Symposium on Computer Applications & Industrial Electronics (ISCAIE)
سال انتشار
2019
کد محصول
1014040
تعداد صفحات انگليسی
6
تعداد صفحات فارسی
12
قیمت بر حسب ریال
1,083,500
نوع فایل های ضمیمه
Pdf+Word
حجم فایل
2 مگا بایت
تصویر پیش فرض



چکیده

یادگیری ماشین (ML) در بسیاری از زمینه‌های تجربی نظیر شناسایی تصویر، پردازش زبان طبیعی، انواع بازی‌ها و غیره کاربرد دارد. مدل شبیه‌سازی‌شده‌ی انتشار گاز می‌تواند یکی از این کاربردها باشد. این پژوهش تجربی برای شناخت پتانسیل روش‌های یادگیری ماشین در مدل‌سازی انتشار گاز دی اکسید کربن طراحی‌شده است. داده‌های مربوط به انتشار گازها می‌توانند با استفاده از دستگاه‌های حسگر جمع‌ﺁوری شوند تا روش‌های مبتنی بر یادگیری ماشین بتوانند انتشار را شبیه‌سازی کنند. در این پژوهش سه روش بررسی و مقایسه شده است: درون‌یابی خطی، پرسپترون چندلایه (MLP) و پرسپترون چندلایه‌ی ژرف (DLP). آزمایش‌هایی جهت جمع‌ﺁوری داده‌های مربوط به انتشار گاز دی اکسید کربن ترتیب داده‌شده است. این ﺁزمایشات در یک اتاق بزرگ با دو در و هشت پنجره انجام گرفته است که این تعداد برای تهویه‌ی هوای اتاق کافی است. سه مجموعه داده برای یادگیری و یک مجموعه برای آزمایش جمع‌ﺁوری شده است. برای مقایسه‌ی این سه روش از انحراف جذر میانگین مربعات (RMSD) استفاده شده است. در مقایسه با داده‌های آزمایش واقعی، روش DLP کمترین RMSD را از خود نشان می دهد که پس از آن به ترتیب درون یابی خطی و MLP قرار دارد.

1-مقدمه

گاز به‌صورت گسترده در زمینه های مختلف صنعتی و خانگی مورد استفاده قرار می گیرد. اگرچه در صورت مدیریت صحیح، گاز عنصر مفیدی است، اما در صورتیکه حتی برای لحظه ای به درستی کنترل نشود، بسیار خطرناک می باشد. گازهای خطرآفرین نه تنها می توانند موجب ﺁسیب‌دیدگی انسان‌ها شوند، بلکه می توانند به اموال نیز ﺁسیب برسانند. نظارت یکپارچه برای مدیریت شرایط خطرناک و جلوگیری از حوادث ناخواسته بسیار مهم است....

 میتوانید از لینک ابتدای صفحه، مقاله انگلیسی را رایگان دانلود فرموده و چکیده انگلیسی و سایر بخش های مقاله را مشاهده فرمایید



این مقاله ترجمه شده مهندسی فناوری اطلاعات در زمینه کلمات کلیدی زیر است:




Machine learning
Gas dispersion
Data modeling
Simulation

ثبت سفارش جدید