Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / خرید و دانلود
968,000

پیش از اقدام به خرید ترجمه فارسی می توایند نسخه انگلیسی را به صورت رایگان دانلود و بررسی نمایید. متن چکیده و ترجمه آن در پایین همین صفحه قابل مشاهده است.
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " پزشكی " با موضوع " کیفیت زندگی بازماندگان سرطان پستان ایرانی و عوامل موثر بر آن: مقاله‌ی مروری " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
کیفیت زندگی بازماندگان سرطان پستان ایرانی و عوامل موثر بر آن: مقاله‌ی مروری
نویسنده/ناشر/نام مجله :
Asian Pacific Journal of Environment and Cancer
سال انتشار
2019
کد محصول
1014255
تعداد صفحات انگليسی
5
تعداد صفحات فارسی
8
قیمت بر حسب ریال
968,000
نوع فایل های ضمیمه
Pdf+Word
حجم فایل
249 کیلو بایت
تصویر پیش فرض



چکیده

مقدمه: سرطان پستان شایع‌ترین سرطان در میان زنان ایرانی و مسئول 24.4% تمام سرطان‌ها است. با بهبود بقای بدون بیماری به وسیله‌ی درمان‌های پیشرفته، سوال کیفیت زندگی (QOL)مطرح می‌شود. هدف مرور حاضر ارزیابی کیفیت زندگی زنان ایرانی دچار سرطان پستان و عوامل موثر بر آن است.  روش‌ها: این مطالعه، مروری است بر مقالات سرطان پستان جستجو شده در پایگاه‌های داده‌ی Scopus، SID، Magiran، Google Scholar، Pubmed، IranMedex و ScienceDirec. جستجو با کلیدواژه‌های سرطان پستان، کیفیت زندگی، عوامل موثر و ایران انجام شد.  نتایج: از 2008 تا 2018 بیست و هشت مطالعه درمورد کیفیت زندگی 2226 بیمار سرطان پستان در ایران به دست آمد. در این مطالعات، پنج پرسشنامه‌ی QLQ-C30، SF-36، Ferrans & Power، QLQ-BR23 و WHO-QOL 26 برای بررسی کیفیت زندگی بیماران به کاررفته بود.  نتیجه‌گیری: سرطان پستان بر کیفیت زندگی بیماران تاثیر دارد و آن را کاهش می‌دهد. حمایت روانی و مالی و ورزش و سلامت در بیماران دچار سرطان پستان تاثیر مثبتی بر بیماری و ظرفیت بیمار در رویارویی با عوارض بیماری و درمان‌ها دارد.

1-مقدمه

سرطان پستان شایع‌ترین سرطان تشخیص داده شده در زنان ایالات متحده است (با کنار گذاشتن سرطان پوست) و دومین علت مرگ ناشی از سرطان در زنان، بعد از سرطان ریه است. با توجه به آمار سرطان پستان، 252710 زن در ایالات متحده سرطان دارند که 30% تمام سرطان‌ها را به خود اختصاص می‌دهد. در ایران نیز سرطان پستان شایع‌ترین سرطان زنان است و مسئول 24.4% سرطان‌ها است. در کل، نرخ مرگ سرطان پستان از سال 1975 تا 1989 سالیانه 0.4% افزایش داشت و از آن زمان به سرعت کاهش یافته است و تا سال 2015 39% کمتر شده است....

 میتوانید از لینک ابتدای صفحه، مقاله انگلیسی را رایگان دانلود فرموده و چکیده انگلیسی و سایر بخش های مقاله را مشاهده فرمایید



خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله پزشكی در موسسه البرز


این مقاله ترجمه شده پزشكی در زمینه کلمات کلیدی زیر است:




Cancer Brest
quality of life
affecting factor and Iran

ثبت سفارش جدید