Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / خرید و دانلود
1,116,500

پیش از اقدام به خرید ترجمه فارسی می توایند نسخه انگلیسی را به صورت رایگان دانلود و بررسی نمایید. متن چکیده و ترجمه آن در پایین همین صفحه قابل مشاهده است.
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " فیزیک " با موضوع " تولید الکتریسیته زیستی با استفاده از پیل سوخت میکروبی-یک مطالعه مروری " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
تولید الکتریسیته زیستی با استفاده از پیل سوخت میکروبی-یک مطالعه مروری
نویسنده/ناشر/نام مجله :
Biointerface Research in Applied Chemistry
سال انتشار
2020
کد محصول
1014304
تعداد صفحات انگليسی
12
تعداد صفحات فارسی
13
قیمت بر حسب ریال
1,116,500
نوع فایل های ضمیمه
Pdf+Word
حجم فایل
546 کیلو بایت
تصویر پیش فرض



چکیده

 این مقاله روش ­های مختلف تولید نیروی الکتریکی با استفاده از میکروارگانیسم­ ها در پیل­ های سوخت میکروبی (MFC) را به­ طور خلاصه بیان می­کند. در دهه گذشته، پیل­ های سوخت میکروبی به ­دلیل توانایی تبدیل پسماند آلی به جریان الکتریکی به­ کمک میکروارگانیسم­ها، توجه بسیاری از محققان را به خود جلب کردند. آن­ها به ­عنوان منبع عظیمی از انرژی تجدید­پذیر درحال توسعه ­اند. این دستگاه از بخش ­های کاتد، آند و یک غشای جداکننده بهره می­برد. به­ طور موثر می­توان از آن برای تولید برق و تصفیه فاضلاب استفاده کرد. سلول­ های الکترولیز میکروبی (MEC) یک نوع پیل سوخت میکروبی هستند که برای تولید سوخت هیدروژن از مواد زیستی مختلف نیز استفاده می­شوند. به­ طور کلی عملکرد پیل سوخت میکروبی به ماهیت میکروارگانیسم­ها، الکترودهای انتخابی و غشای جداکننده­ ی مورد استفاده بستگی دارد. از پیل­های سوخت میکروبی به­ عنوان منبع انرژی پایدار و متناوب برای کاهش آلودگی­ های صنعتی استفاده می­شود. در این مطالعه مروری به شرح مفصلی پیرامون پیل­ های سوخت میکروبی و روش های مختلف تولید الکتریسیته زیستی و هیدروژن از تصفیه فاضلاب پرداخته شده­ است.

1-مقدمه

امروزه در سراسر جهان تقاضای زیادی برای الکتریسیته وجود دارد. به ­دلیل ماهیت آلاینده و کمیاب سوخت­ های فسیلی، منابع انرژی تجدید پذیر بسیار مورد توجه قرار گرفته ­اند. سوخت هیدروژن و پیل سوخت میکروبی برای ایجاد جریان الکتریکی بدون انتشار گاز سمی و تولید آب به ­عنوان محصول جانبی، مناسب هستند...

 میتوانید از لینک ابتدای صفحه، مقاله انگلیسی را رایگان دانلود فرموده و چکیده انگلیسی و سایر بخش های مقاله را مشاهده فرمایید


خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله فیزیک در موسسه البرز


ثبت سفارش جدید