Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / خرید و دانلود
1,314,500

پیش از اقدام به خرید ترجمه فارسی می توایند نسخه انگلیسی را به صورت رایگان دانلود و بررسی نمایید. متن چکیده و ترجمه آن در پایین همین صفحه قابل مشاهده است.
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " شيمی " با موضوع " کاربرد پوشش های ابرآبگریز به عنوان ممانعت کننده خوردگی: مقاله مروری " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
کاربرد پوشش های ابرآبگریز به عنوان ممانعت کننده خوردگی: مقاله مروری
نویسنده/ناشر/نام مجله :
Surface & Coatings Technology
سال انتشار
2018
کد محصول
1014329
تعداد صفحات انگليسی
17
تعداد صفحات فارسی
59
قیمت بر حسب ریال
1,314,500
نوع فایل های ضمیمه
pdf+word
حجم فایل
9 مگا بایت
تصویر پیش فرض



 

چکیده

 در این مقاله، مروری بر پیشرفت­ های اخیر در حوزه کاربرد سطوح ابرآبگریز به عنوان ممانعت ­کننده ­های خوردگی ارائه می­شود. پیامدهای خوردگی، جدی و گسترده هستند و منجر به تعطیلی تاسیسات صنعتی، از دست رفتن منابع ارزشمند، کاهش کارآیی، اتلاف یا آلودگی محصول، و آسیب به محیط زیست می­شوند. سطوح ابرآبگریز که با الهام از طبیعت ساخته شده ­اند، به عنوان ابزار جایگزین برای محافظت از مواد در برابر خوردگی در نظر گرفته شده­ اند. سطوح ابرآبگریز به علت کمینه­ کردن ناحیه تماس بین مایعات و سطح، مقاومت به خوردگی بالایی ایجاد می­کنند. بنابراین سطوح ابرآبگریز مصنوعی توسعه یافته­اند که توانایی­ های کاربردی مختلفی از جمله  خودتمیزشوندگی، ضدیخ ­سازی، جدایی آب – روغن، و به ویژه کاربرد ضدخوردگی دارند. در این مقاله، مفهوم ابرآبگریزی از طریق بیان مدل­های نظری مختلف تشریح می­شود. روند ساخت و کاربرد سطوح ابرآبگریز بررسی می­گردد و سپس کاربرد پوشش ­های ابرآبگریز به عنوان ممانعت کننده خوردگی در فلزات مورد بحث قرار می­گیرد.

1-مقدمه

فلزات و آلیاژهایشان، مواد مهندسی­ شده ­ای هستند که در حوزه­ های صنعتی مختلف، نقش اساسی ایفا می­کنند. آلومینیوم (Al)، مس (Cu)، منیزیم (Mg)، فولاد و آلیاژهایشان، فلزات متداولی هستند که در انواع کاربردهای صنعتی از جمله ساخت­وساز، صنایع دریایی و هوانوردی مورد استفاده قرار می­گیرند...


خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله شيمی در موسسه البرز


ثبت سفارش جدید