Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / خرید و دانلود
1,116,500

پیش از اقدام به خرید ترجمه فارسی می توایند نسخه انگلیسی را به صورت رایگان دانلود و بررسی نمایید. متن چکیده و ترجمه آن در پایین همین صفحه قابل مشاهده است.
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " مهندسی نفت " با موضوع " تعادل فازی سیالات مخازن نفت حاوی آب و محلول¬های آبی متانول: اندازه گیری آزمایشی و مدل سازی با استفاده از معادله حالت CPA " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
تعادل فازی سیالات مخازن نفت حاوی آب و محلول¬های آبی متانول: اندازه گیری آزمایشی و مدل سازی با استفاده از معادله حالت CPA
نویسنده/ناشر/نام مجله :
Fluid Phase Equilibria
سال انتشار
2009
کد محصول
1014344
تعداد صفحات انگليسی
9
تعداد صفحات فارسی
15
قیمت بر حسب ریال
1,116,500
نوع فایل های ضمیمه
Pdf+Word
حجم فایل
1 مگا بایت
تصویر پیش فرض



چکیده

از بازدارنده­ های ترمودینامیکی مانند متانول به طور گسترده جهت کاهش خطرات مرتبط با تشکیل هیدرات گازی استفاده می­شود. در این مقاله، نتیجه مطالعه بر روی تعادل فازی سیالات مخازن نفتی در حضور محلول­های آبی متانول بیان شده است. داده­ های تجربی مربوط به تفکیک هیدرات برای سیستم­ های متشکل از متان / آب / متانول و گاز طبیعی / آب / متانول، و همچنین داده­های تجربی مربوط به کاهش نقطه انجماد محلول­ های آبی متانول گزارش شده است. برای مدل سازی تعادل فاز، از یک روش ترمودینامیکی آماری با معادله حالت مکعبی به اضافه تجمعی (CPA-EoS) استفاده شده است. شرایط تشکیل هیدرات توسط تئوری واندروالس و پلاتو مدل سازی شده است. از مدل ترمودینامیکی برای پیش بینی شرایط تفکیک هیدرات متان و گازهای طبیعی در حضور آب مقطر یا محلول­ های آبی متانول استفاده شد. اعتبارسنجی مدل پیش بینی شده با استفاده از داده ­های آزمایشی مستقل و داده­ های به دست آمده در این کار انجام شد. بین پیش بینی ­ها و داده­ های تجربی سازگاری خوبی وجود دارد، که نشانگر قابلیت اطمینان مدل ایجاد شده است.

1-مقدمه

هیدرات­ های گازی تشکیل شده به دلیل مسدود کردن احتمالی تجهیزات نفت و گاز می­تواند منجر به مشکلات جدی عملیاتی، اقتصادی و ایمنی در صنعت نفت شود [1]. روش فعلی مورد استفاده در صنعت برای پیشگیری از تشکیل هیدرات، تزریق بازدارنده ­های هیدرات در انتهای بالادست خطوط لوله بر اساس مرز فاز هیدرات محاسبه شده/اندازه گیری شده، برش آب، بدترین شرایط فشار و دما، و میزان تبدیل بازدارنده به فازهای غیرآبی است. در بین الکل­ها، متانول مشهورترین بازدارنده است که علت آن هزینه کم و اثربخشی زیاد آن (بر مبنای وزن) برای جلوگیری از تشکیل هیدرات است...


خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله مهندسی نفت در موسسه البرز


ثبت سفارش جدید