Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / خرید و دانلود
1,408,000

پیش از اقدام به خرید ترجمه فارسی می توایند نسخه انگلیسی را به صورت رایگان دانلود و بررسی نمایید. متن چکیده و ترجمه آن در پایین همین صفحه قابل مشاهده است.
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " مهندسی فناوری اطلاعات " با موضوع " مدل سازی الگوهای رفتاری اعتیاد به مواد مخدر مبتنی بر داده های جامعه شناسی " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
مدل سازی الگوهای رفتاری اعتیاد به مواد مخدر مبتنی بر داده های جامعه شناسی
نویسنده/ناشر/نام مجله :
Procedia Computer Science
سال انتشار
2019
کد محصول
1014444
تعداد صفحات انگليسی
11
تعداد صفحات فارسی
20
قیمت بر حسب ریال
1,408,000
نوع فایل های ضمیمه
pdf+word
حجم فایل
1 مگا بایت
تصویر پیش فرض



چکیده

در این مقاله مطالعه ­ای بر روی شناسایی و تشریح سیستماتیک الگوهای رفتاری معمول مربوط به استفاده از مواد مخدر انجام شده است. مجموعه داده­ ی مورد بررسی مربوط به مصاحبه­ ی کیفی با ۷۰ مصرف کننده مواد مخدر و نظرسنجی از ۸۰ کارشناس خدمات کنترل مواد مخدر فدرال در سن پترزبورگ می­باشد که در سال ۲۰۱۵ انجام شده است. منظور از الگوی رفتاری، دنباله­ ای از وضعیت­ های معمول است که در طول انحراف کاری یک مصرف کننده بر اساس برخی معیارهای روانی-فیزیولوژیکی توصیف می­شوند. بررسی­ها نشان می­دهند که گذار میان این وضعیت­ها همیشه به صورت خطی تعریف نمی ­شود، بلکه این گذارها وابسته به تمایلات و محرک­های مصرف کننده است. بنابراین این تغییر وضعیت­ها به نوع شخصیت، وضعیت محیطی و عوامل اجتماعی وابسته می­باشند. بر اساس داده­ های جمع­آوری شده، وضعیت­های پایه و احتمالات مربوط به گذار میان آنها را تعیین می­کنیم. سپس یک مدل اطلاعاتی از الگوریتم­های اصلی مربوط به فرآیند اعتیاد به مواد مخدر ایجاد می­کند که از آن می­توان برای پیش­بینی اعتیاد استفاده کرد.

۱-مقدمه

در این مقاله یک رویکرد رویه­ای برای مطالعه ­ی انحرافات اجتماعی در مسئله اعتیاد به مواد مخدر مطرح شده است. رویکرد رویه­ای امکان شناسایی وضعیت­ های ساختاری پایه و دنباله­ های انحرافات را فراهم می­سازد. علت اصلی انتخاب موضوع اعتیاد به مواد مخدر این است که چنین فرآیندهای اجتماعی بسیار گسترده بوده و در عین حال استفاده از روش ­های مرسوم جمع­ آوری و تحلیل داده در این زمینه ­ها بسیار دشوار است؛ چه بسا در این حوزه­ های مطالعاتی، انجام مشاهدات و اندازه­ گیری به صورت مستقیم امری غیرممکن است...



این مقاله ترجمه شده مهندسی فناوری اطلاعات در زمینه کلمات کلیدی زیر است:




behavioral patterns
drug usage
information modeling

ثبت سفارش جدید