Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / خرید و دانلود
1,314,500

پیش از اقدام به خرید ترجمه فارسی می توایند نسخه انگلیسی را به صورت رایگان دانلود و بررسی نمایید. متن چکیده و ترجمه آن در پایین همین صفحه قابل مشاهده است.
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " علوم اقتصادی " با موضوع " عوامل تأثیرگذار بر شکل گیری جامعه تجارت بین المللی مس: بر اساس نظریه شبکه و وابستگی به منبع " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
عوامل تأثیرگذار بر شکل گیری جامعه تجارت بین المللی مس: بر اساس نظریه شبکه و وابستگی به منبع
نویسنده/ناشر/نام مجله :
Resources Policy
سال انتشار
2018
کد محصول
1014566
تعداد صفحات انگليسی
19
تعداد صفحات فارسی
40
قیمت بر حسب ریال
1,314,500
نوع فایل های ضمیمه
pdf+word
حجم فایل
5 مگا بایت
تصویر پیش فرض



چکیده

جوامع مهم هستند چون ممکن است به آشکارسازی مدل عملکردی ناشناخته در تجارت بین ­المللی، کمک کنند. با ترکیب وابستگی به منابع و نظریه شبکه، به تجزیه و تحلیل شکل ­گیری جامعه تجارت بین­المللی در خصوص کنسانتره مس و ضایعات مس از سال 2007 تا 2015، می­پردازیم. موقعیت این شبکه و وابستگی به منابع کشور موردنظر، هر دو بر شکل­گیری این جامعه تأثیر مثبت دارند، و یکدیگر را تکمیل می­کنند. کشورها بر اساس تأثیرگذارترین عاملشان، می­توانند شریک تجاریشان در زمینه مس را انتخاب کنند. JPN، NLD و SGP می­تواند از طریق ارتباط با کشورهای وابسته به منابع به بهبود تجارت مس خود بپردازند. بطور­مشابه، FRA، CAN و ESP می­توانند به تشکیل جامعه مشابهی با کشورهایی بپردازند که در موقعیت شبکه مرکزی قرار دارند تا تجارت بین­ المللی در زمینه مس را بهبود بخشند. بر اساس این ملاحظات، کشورها می­توانند وابستگی به دیگر کشورها را کاهش دهند یا مدیریت کنند.

1-مقدمه

سازمان­ های تجاری، همچون سازمان تجارت جهانی، موسسه مس اروپا (ECI) ، و سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) ، رایج­ترین جوامع شکل­ گرفته بر اساس توافقات تجاری یا استراتژی­ های سیاسی هستند. این سازمان­ها قوانین تجاری جهانی مابین کشورها را تعیین می­کنند تا هموار بودن جریانات تجاری را تضمین کنند. بطور مشابه، در شبکه تجارت بین ­المللی مس نیز کشورها به جوامع مختلف دسته ­بندی می­شوند...

 

خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله علوم اقتصادی در موسسه البرز


این مقاله ترجمه شده علوم اقتصادی در زمینه کلمات کلیدی زیر است:




Community
Resource dependence theory
Complex network

ثبت سفارش جدید