Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / خرید و دانلود
1,116,500

پیش از اقدام به خرید ترجمه فارسی می توایند نسخه انگلیسی را به صورت رایگان دانلود و بررسی نمایید. متن چکیده و ترجمه آن در پایین همین صفحه قابل مشاهده است.
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " پزشكی " با موضوع " اتصال عملکردی شبکه مغز حالت استراحت پیش سری و لیمبیک بین افراد سیگاری وابسته به نیکوتین و افراد غیر سیگاری متفاوت است " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
اتصال عملکردی شبکه مغز حالت استراحت پیش سری و لیمبیک بین افراد سیگاری وابسته به نیکوتین و افراد غیر سیگاری متفاوت است
نویسنده/ناشر/نام مجله :
Drug and Alcohol Dependence
سال انتشار
2012
کد محصول
1014584
تعداد صفحات انگليسی
8
تعداد صفحات فارسی
24
قیمت بر حسب ریال
1,116,500
نوع فایل های ضمیمه
pdf+word
حجم فایل
1 مگا بایت
تصویر پیش فرض



چکیده

زمینه و هدف: اختلال عملکرد مغز در قشر پیش پیشانی (PFC) و بخش پشتی جسم مخطط (DS) به مصرف معمول مواد مخدر کمک می کند. این نواحی سازنده های اصلی شبکه های مغزی هستند که تصور می شود در اعتیاد به مواد مخدر نقش اساسی دارند. به منظور بررسی اینکه آیا شبکه های حاوی این نواحی بین زنان سیگاری وابسته به نیکوتین و زنان غیر سیگاری هم سال متفاوت هستند، ما از تصویرسازی تشدید مغناطیسی کارکردی (fMRI) در حالت استراحت استفاده نمودیم.

روش ها: به منظور شناسایی شبکه های در حال استراحت (RSNs  داده ها با تحلیل مولفه‌ های مستقل (ICA) پردازش شدند. ما یک شبکه لیمبیک ساب کورتیکال و سه شبکه PFC گسسته را شناسایی نمودیم: یک شبکه قشر میانی پیش پیشانی (mPFC) و شبکه های پیشانی- آهیانه ای جانبی سمت چپ که برای همه افراد مشترک است. سپس با استفاده از روش رگرسیون دوگانه این RSN ها را بین افراد سیگاری و غیر سیگاری مقایسه نمودیم.

نتایج: افراد سیگاری در مقایسه با افراد غیر سیگاری دارای اتصال بیشتری بین شبکه های mPFC و  پیشانی آهیانه ای سمت چپ بودند. افراد سیگاری با بیشترین اتصال ین شبکه های mPFC و  پیشانی آهیانه ای سمت چپ بیشترین واکنش نشانه سیگار کشیدن DS را داشت که در طول یک الگوی واکنش نشانه سیگار کشیدن fMRI اندازه گیری شد. این موضوع می تواند حائز اهمیت باشد زیرا DS نقشی اساسی در حفظ ارتباطات دارویی ایفا می کند. علاوه بر این، دامنه شبکه لیمبیک ساب کورتیکال در افراد سیگاری بیشتر بود.

نتیجه گیری: نتایج ما نشان می دهد که شبکه های مغزی پیش پیشانی با شدت بیشتری در افراد سیگاری وجود دارند، که می تواند پاسخ به نشانه های دارویی را تسهیل نماید. همچنین داده های ما نخستین مورد در مستندسازی دامنه بیشتر fMRI مربوط به سیستم پاداش (ریوارد) در افراد سیگاری به شمار می رود. یافته های ما نشان می دهد که تعاملات شبکه PFC حالت استراحت و دامنه شبکه لیمبیک می تواند افراد سیگاری وابسته به نیکوتین را از گروه شاهد متمایز کند و ممکن است به عنوان نشانگرهای زیستی برای شدت وابستگی به نیکوتین و اثربخشی درمان به کار گرفته شود.


خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله پزشكی در موسسه البرز


این مقاله ترجمه شده پزشكی در زمینه کلمات کلیدی زیر است:


Resting state
Functional connectivity
Smoking

ثبت سفارش جدید