Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / خرید و دانلود
1,314,500

پیش از اقدام به خرید ترجمه فارسی می توایند نسخه انگلیسی را به صورت رایگان دانلود و بررسی نمایید. متن چکیده و ترجمه آن در پایین همین صفحه قابل مشاهده است.
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " مهندسی فناوری اطلاعات " با موضوع " مکانیزم تحمل پذیری در برابر خطا برای اینترنت اشیاء (IoT) با استفاده از حل الگوریتم محاسباتی الهام گرفته از طبیعت (NIC) " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
مکانیزم تحمل پذیری در برابر خطا برای اینترنت اشیاء (IoT) با استفاده از حل الگوریتم محاسباتی الهام گرفته از طبیعت (NIC)
نویسنده/ناشر/نام مجله :
IT in Industry
سال انتشار
2021
کد محصول
1014835
تعداد صفحات انگليسی
5
تعداد صفحات فارسی
14
قیمت بر حسب ریال
1,314,500
نوع فایل های ضمیمه
pdf+word
حجم فایل
2 مگا بایت
تصویر پیش فرض



چکیده

در رویکرد خوشه بندی، گره های حسگر در یک خوشه گروه بندی می شوند. گره های یک شبکه خوشه بندی دارای قابلیت های مصرف کم باتری و پردازش محدود هستند. این گره ها به صورت پیوسته داده ها را با سرخوشه تبادل می کنند که به نوعی تبدیل داده به ایستگاه پایه خود است. تعداد اندکی از این گره ها در شبکه ممکن است معیوب باشند یا ممکن است به علت توان کم باتری خود از پردازش مادام العمر داده پشتیبانی نکنند. همه این گره های حسگر، دما، رطوبت، صدا و آلودگی را از محیط اندازه می گیرند و داده های جمع آوری شده را برای پردازش بیشتر به ابر ارسال می کنند. مکانیزم تحمل پذیری در برابر خطای این گره ها با به کار گیری الگوریتم ژنتیک حل می شود که این کار را با استفاده از تکنیک کروموزوم برای شناسایی و جلوگیری از گره های معیوب در شبکه انجام می دهد. این کار تحقیقاتی پیشنهادی منجر به افزایش تشخیص گره های معیوب در یک شبکه، افزایش راندمان و طول عمر شبکه، و دستیابی به نتایج بهینه سازی انرژی در زمینه اینترنت اشیاء (IoT) می­شود. ارزیابی عملکرد نشان می دهد که دقت داده در الگوریتم ژنتیک (GA) در مقایسه با الگوریتم انتشار مستقیم (DD) و الگوریتم بردار مسافت مورد تقاضای موردی (AODV) بیشتر است.

1-مقدمه

ابزار خوشه بندی شبکه از مسیریابی داده برای مفهوم اینترنت اشیاء (IoT) پشتیبانی می کند. هنگامی که باتری تعدادی از گره ها در یک شبکه خوشه ای ضعیف شود یا گره ها دچار خطا شوند، مابقی گره ها باید وظیفه را بدون هیچ گونه وقفه در انتقال طرح مسیر یابی انجام دهند و گره های دارای خطا شناسایی می شوند، که منجر به جلوگیری از ایجاد راه مسیریابی نهایی می شود تا  خوشه بندی در مفهوم اینترنت اشیاء (IoT) عملکرد بهتری داشته باشد…



این مقاله ترجمه شده مهندسی فناوری اطلاعات در زمینه کلمات کلیدی زیر است:




Clustering
Internet of Things (IoT)
Fault tolerance mechanism

ثبت سفارش جدید