Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / خرید و دانلود
1,028,500

پیش از اقدام به خرید ترجمه فارسی می توایند نسخه انگلیسی را به صورت رایگان دانلود و بررسی نمایید. متن چکیده و ترجمه آن در پایین همین صفحه قابل مشاهده است.
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " فیزیک " با موضوع " تهیه و شناسایی پودرهای آمورف بور با استفاده از تکنیک SHS به کمک نمک " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
تهیه و شناسایی پودرهای آمورف بور با استفاده از تکنیک SHS به کمک نمک
نویسنده/ناشر/نام مجله :
Advances in Materials Science and Engineering
سال انتشار
2015
کد محصول
1015963
تعداد صفحات انگليسی
8
تعداد صفحات فارسی
8
قیمت بر حسب ریال
1,028,500
نوع فایل های ضمیمه
pdf+word
حجم فایل
2 مگا بایت
تصویر پیش فرض



چکیده

برای تهیه پودر B از روش SHS به کمک نمک استفاده شد. نتایج محاسبات نشان داد که دمای احتراق آدیاباتیک سیستم واکنشی B2O3-Mg برابر با 2604 کلوین بود، که بیشتر از دمای معیار 1800 کلوین در سنتز خود پیشرونده است، که به این معنی است که استفاده از روش SHS امکان­پذیر است. هنگامی که مقدار 0، %10، %20، %30، %40، %50 و 60% از NaCl افزوده شد، دمای احتراق آدیاباتیک سیستم واکنش به صورت خطی کاهش یافت. هنگامی که 60% NaCl افزوده شد، دمای احتراق آدیاباتیک به 1799 کلوین (کمتر از 1800 کلوین) رسید که این دما برای واکنش خود پیشرونده نامناسب بود و با نتایج تجربی مطابقت داشت. اثر افزودن مقادیر متفاوت NaCl بر مورفولوژی، اندازه متوسط ​​ذرات، و خلوص پودر B سنتز شده به کمک آنالیزهای میکروسکوپ الکترونی روبشی (SEM)، طیف‌سنجی پراش انرژی اشعه ایکس (EDS)، و آنالیز اندازه ذرات بررسی شد. نتایج حاصل از EDS و آنالیز شیمیایی نشان داد که در هنگام افزودن 50% NaCl، خلوص پودر B تهیه شده بیش از 96٪ و میانگین اندازه ذرات در محدوده 4/0 تا 8/0 میکرون بود. نتایج آنالیز پراش اشعه ایکس (XRD) و پراش الکترونی ناحیه گزینشی(SAED)  نشان داد کرد که پودر B آماده شده به صورت آمورف است.

1-مقدمه

بور آمورف یک ماده جذاب با کاربرد متنوع به عنوان افزودنی­ سوخت [1، 2]، دوپانت در سلول خورشیدی [3، 4]، و درمان به کمک گیراندازی نوترون بور [5، 6] است. به طور خاص، بور آمورف یک ماده بسیار جالب به عنوان افزودنی سوخت است، زیرا دارای جرم و حجم بالا در انرژی احتراق ویژه است....


خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله فیزیک در موسسه البرز


این مقاله ترجمه شده فیزیک در زمینه کلمات کلیدی زیر است:



Salt-Assisted SHS Technique

ثبت سفارش جدید