Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / خرید و دانلود
929,500

پیش از اقدام به خرید ترجمه فارسی می توایند نسخه انگلیسی را به صورت رایگان دانلود و بررسی نمایید. متن چکیده و ترجمه آن در پایین همین صفحه قابل مشاهده است.
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " شيمی " با موضوع " تأثیر آلودگی نفت گاز بر خواص ژئوتکنیک خاک های ریز و درشت دانه " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
تأثیر آلودگی نفت گاز بر خواص ژئوتکنیک خاک های ریز و درشت دانه
نویسنده/ناشر/نام مجله :
سال انتشار
2015
کد محصول
1015992
تعداد صفحات انگليسی
13
تعداد صفحات فارسی
21
قیمت بر حسب ریال
929,500
نوع فایل های ضمیمه
pdf+word
حجم فایل
4 مگا بایت
تصویر پیش فرض



چکیده

 آلودگی خاک در اثر نشت نفت گاز می تواند بر خواص فیزیکی، شیمیایی و مکانیکی آن تأثیر گذار باشد. روشهای زیادی وجود دارد که می تواند نشت نفت گاز را بیشتر کند این روش ها شامل؛ خوردگی مخازن ذخیره سازی، تاسیسات فرآوری و حمل و نقل نفت می باشد. هدف این مقاله بررسی تاثیر آلودگی نفت گاز بر خواص ژئوتکنیک برخی از نمونه های خاک مانند ماسه با دانه بندی نامنظم (SPخاک رس و سیلت با پلاستیسیته پایین (CL، ML) می باشد. تستهای اولیه آزمایشگاهی مانند پلاستیسیته، تراکم، مقاومت فشاری نامحدود (UCS) و تست های برش مستقیم روی نمونه های غیرآلوده انجام شد. نمونه‌ها نسبت به وزن خشک خود به طور مصنوعی 3، 6 و 9 درصد با نفت گاز آلوده شدند. نتایج نشان می دهد که افزایش محتوای نفت گاز به کاهش در زاویه اصطکاک و افزایش انسجام خاکها منجر می شود. علاوه بر این، کاهش حداکثر چگالی خشک و رطوبت مطلوب محتوای در طول اجرای تست تراکم مشاهده شد. همچنین افزایش درصد نفت گاز تأثیر مستقیمی بر افزایش مایع و میزان پلاستیسیته خاک های رسی و سیلتی از خود نشان داد. از سوی دیگر، افزایش درصد نفت گاز تاثیر معکوسی بر UCS خاک سیلت می گذارد. با توجه به بررسی بعمل آمده با میکروسکوپ الکترونی روبشی نشر میدانی، می توان گفت که افزایش ذرات خاک رس به افزایش میزان فلوکولانت عنصر منجر می شود که این خود یک عامل کلیدی برای افزایش مقاومت فشاری محصور نشده در خاک رسی است.

1- مقدمه

 

نشت نفت خام و مشتقات آن به محیط اطراف می تواند بر اثر عوامل بسیاری از جمله خط لوله آسیب دیده، تاسیسات انتقال نفت ، تصادفات نفتکش ها، فرآیندها ی حفاری نفت ، مخازن خورده شده و نشتهای طبیعی اتفاق بیافتد. این نشت ها باعث آلودگی خاک و تغییرات خواص فیزیکی ، شیمیایی و ژئوتکنیکی آن می شوند. در رابطه با عمل پاکسازی و دیگر کاربردهای ممکن، داشتن دانش خواص ژئوتکنیک و رفتار خاک های آلوده ضروری است. علم به این اطلاعات و دانش زمانی که نشتی نفت از مخازن ذخیره سازی و تاسیسات فرآوری باعث آلودگی نفتی در خاک های اطراف می شود، لازم و ضروری است....


خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله شيمی در موسسه البرز


ثبت سفارش جدید