Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / مقالات ترجمه شده زيست شناسی /

عنوان ترجمه شده مقاله: ساختار سیستم تولید مثل، توسعه و نحوه ی عمل آن در سر پایان با تعیین یک مقیاس کلی جدی برای مراحل بلوغ

ترجمه مقاله درباره تولید مثل در سر پایان، آماده دانلود است. هدف از این مقاله، تشریح انواع اصلی ساختار، توسعه و بلوغ در سیستم های تولید مثل در همه ی راسته های سرپایان زنده از زیررده ی (Subtype) Coleoidea است.

چکیده

اشکال اصلی ساختار سیستم تولید مثل، توسعه و نحوه ی عمل آن در سرپایان ((Cephalopods با استفاده از مشاهدات شخصی و مطالعات مستمر شرح داده شده است. این ساختار، یک نوع در جنس نر و سه نوع در جنس ماده را در بر می گیرند. این ساختار، مبنایی برای آزمون جهت گیری های تکاملی ممکن در توسعه ی سیستم های تولید مثلی و در استراتژی های تولید مثلی در میان سر پایان و برای توسعه ی یک مقیاس کلی برای مراحل بلوغ در جنس های نرو ماده می باشد. توسعه ی سیستم تولید مثل، در دو فاز انجام می شود. فاز نخست، تمایز سلولهای جنسی، رشد و مراحل دستیابی به بلوغ (به عبارت دیگر، مراحل دوره ی جوانی یا ابتدای رشد و تجمع فیزیولوژیکی). مرحله ی دوم بعد از بلوغ سلولهای جنسی اغاز می شود. این مرحله، انتقال و تجمع در بخش های مختلف سیستم تولید مثل و ورود آنها به کیسه های منی (اسپرماتوفر) در جنس نر و تخمها با پوشش حفاظتی در جنس ماده را در بر می گیرد. مشخص شد که گونه های دارای دوره ی زندگانی متفاوت در میان هر راسته، دارای سیستم های تولید مثلی مشابهی هستند. یک مقیاس اصلی از هر هدف مرحله ی بلوغ در سرپایان، هم توسعه داده شد. ویژگی های مشخصی از هر مرحله، شرح داده شده و با ارائه ی توصیفی ازساختار غده ی جنسی تکمیل می شود. در فاز نخست از توسعه ی سیستم تولید مثل، مراحل بلوغ، به وسیله ی میزان توسعه ی غدد جنسی و غدد ترشحی پیرامونی (جانبی) تشخیص داده می شود. در فاز دوم، مراحل بلوغ به وسیله ی وضعیت سلولهای جنسی بالغ، به ویژه به وسیله ی انتقال آنها و جایگاه آنها در بخش های مختلف سیستم تولید مثل تا زمان تخم ریزی، تشخیص داده می شوند.

فهرست مطالب

1-مقدمه

2-مواد و روشها

3-ساختاردستگاه تولید مثل

4-رسیدن به بلوغ کامل فیزیولوژیکی، مرحله ی در حال بلوغ  عملکردی و بلوغ کامل عملکردی

5-انواع استراتژی های تولید مثلی و تکامل آنها

6-مقیاس کلی مراحل بلوغ

7-نکات مهم    

1-مقدمه

ساختار سیستم تولید مثل در جنس های نر و ماده ی سرپایان، معمولا در تشریح گونه های جدید مورد بررسی قرار می گیرد. تاکنون چندین مقاله در مورد ساختار سیستم تولید مثل در راسته های سرپایان ارائه شده است (Arnold & Williams – Arnold 1977. Wells & Wells, 1977, Nesis, 1982). توسعه و عملکرد سیستم تولید مثل کمتر مورد بررسی قرار گرفته است. شرح کلی آن تنها برای دوازده عدد از گونه های تجاری مهم، به ویژه Ommastrephidae و Loiginicidae  مانند lllex illecabrosus (Durwad 1979, Burukovesky., MS 1984) و Lollgo opalescens (Fields 1965, Grieb & Beeman 1978) در دسترس است.

تکامل سیستم های تولید مثلی در سرپایان، همانند استراتژی های تولید مثلی آنها کمتر مورد توجه قرار گرفته است. استراتژی های تولید مثلی به وسیله ی von Boletzky (1981, 1986) مورد مطالعه قرار گرفت، اما در بیشتر مطالعات اخیر در مورد Paleontology (فسیل شناسی) و Neonatology (بررسی جانوران منقرض نشده)، هیچ گونه توجهی به تکامل سیستم تولید مثلی سرپایان نشده است.

مقیاس های متنوعی برای تعیین مرحله ی بلوغ سرپایان ارائه شده است (Juanico 1983). به طور سنتی، دانشمندان از این معیارها استفاده کرده اند. معیارهای لازم برای تقسیم کردن پروسه های توسعه ی سلولهای جنسی و تبدیل آن به حالت بالغ، معمولا کاراکترهای جنسی پیچیده ای را در بر می گیرد...

میتوانید از لینک ابتدای صفحه، مقاله انگلیسی را رایگان دانلود فرموده و چکیده انگلیسی و سایر بخش های مقاله را مشاهده فرمایید.


 


موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " زيست شناسی " با موضوع " ساختار سیستم تولید مثل، توسعه و نحوه ی عمل آن در سر پایان با تعیین یک مقیاس کلی جدی برای مراحل بلوغ " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
ساختار سیستم تولید مثل، توسعه و نحوه ی عمل آن در سر پایان با تعیین یک مقیاس کلی جدی برای مراحل بلوغ
نویسنده/ناشر/نام مجله :
Journal of Northwest Atlantic Fishery Science
سال انتشار
1992
کد محصول
1000163
تعداد صفحات انگليسی
12
تعداد صفحات فارسی
25
قیمت بر حسب ریال
968,000
نوع فایل های ضمیمه
Pdf+Word
حجم فایل
1 مگا بایت
تصویر پیش فرض


این مقاله ترجمه شده را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
سایر مقالات ترجمه شده زيست شناسی را مشاهده کنید.
کاربر عزیز، بلافاصله پس از خرید مقاله ترجمه شده مقاله ترجمه شده و با یک کلیک می توانید مقاله ترجمه شده خود را دانلود نمایید. مقاله ترجمه شده خوداقدام نمایید.
جهت خرید لینک دانلود ترجمه فارسی کلیک کنید
جستجوی پیشرفته مقالات ترجمه شده
برای کسب اطلاعات بیشتر، راهنمای فرایند خرید و دانلود محتوا را ببینید
هزینه این مقاله ترجمه شده 968000 ریال بوده که در مقایسه با هزینه ترجمه مجدد آن بسیار ناچیز است.
اگر امکان دانلود از لینک دانلود مستقیم به هر دلیل برای شما میسر نبود، کد دانلودی که از طریق ایمیل و پیامک برای شما ارسال می شود را در کادر زیر وارد نمایید


این مقاله ترجمه شده زيست شناسی در زمینه کلمات کلیدی زیر است:


Cephalopods

تاریخ انتشار در سایت: 2013-10-10
جستجوی پیشرفته مقالات ترجمه شده

خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله زيست شناسی در موسسه البرز

نظرتان در مورد این مقاله ترجمه شده چیست؟

ثبت سفارش جدید