Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / مقالات ترجمه شده زيست شناسی /

عنوان ترجمه شده مقاله: از کشت سلولی سه بعدی تا ساختارهای اندام روی تراشه

ترجمه مقاله درباره کشت سلولی سه بعدی، اماده دانلود است. اخیراً مدلهای سه بعدی (3D) کشت سلول بسیار مورد توجه قرار گرفته است، چراکه این مدلها اغلب سطوح تمایز سلولی و سازماندهی بافتی را به طریقی که در سیستمهای کشت دو بعدی سنتی میسر نبود، ترقی می دهند.

چکیده

اخیراً مدل های سه ­بعدی )3Dکشت سلول بسیار مورد توجه قرار گرفته است، چرا­که این مدلها اغلب سطوح تمایز سلولی و سازماندهی بافتی را به طریقی که در سیستم های کشت دو­بعدی سنتی میسر نبود، ترقی می­دهند. ما در این مقاله پیشرفتهای جدید در زمینه کشت سه­ بعدی را مرور می­کنیم. کشت سه ­بعدی از فناوریهای ساخت ریزساختارها در صنعت ریز­تراشه و نیز شیوه ­های ریزسیالی استفاده می­کند تا ریز­محیط های کشت سلولی ایجاد کند. این ریزمحیطها هم تمایز بافتی را حمایت می­کنند و هم بر روی ارتباط بافت-بافت، شیب های شیمیایی فضائی­ مکانی و ریز­محیطهای مکانیکی اندامهای زنده تمرکز دارند. این ساختارهای به اصطلاح "اندام روی تراشه" امکان مطالعة فیزیولوژی انسان به صورت اندام ­ویژه و ایجاد مدل های جدید در شیشه بیماریها را فراهم ساخته و می­توانند به عنوان جایگزینی برای حیوانات مورد استفاده در ایجاد دارو و آزمودن سموم مورد استفاده قرار گیرند.

فهرست مطالب

1-کشت سلولی سه­ بعدی

2-تطابق ریز­مهندسی با زیست­شناسی سلول

3-تطابق ریز­مهندسی با زیست­شناسی سلول

4-کشت های سه­ بعدی تا اندام روی تراشه

5-کاربرد­های بالقوه و چشم ­انداز آینده

6-نتیجه­ گیری

1-کشت سلولی سه بعدی

برای درک چگونگی شکل­ گیری و عملکرد بافتها، همچنین پاتو­فیزیولوژی آنها، مطالعه رفتار سلولها و بافتها به عنوان بخشی از اندام های زنده حیاتی است. این اندام های زنده از چندین نوع بافت بسیار متنوع تشکیل شده ­اند که از لحاظ ساختار سه ­بعدی، ویژگی های مکانیکی و محیط میکروی زیستی بسیار پویا و متنوع می­باشند. متأسفانه، اکثر مطالعات انجام شده بر روی تنظیم سلول و بافت بر آنالیز­های انجام شده بر پایة مدل هایی متکی است که در آنها سلولها در محیط کشت دو­بعدی رشد می­کنند و بنابراین در محیط کشت سلولی در زیوه بازسازی آنها امکان­پذیر نمی­باشد؛ در نتیجه، این کشتها معمولاً اعمال اختصاصی خود را انجام نمی­دهند.

تلاش برای غلبه بر این محدودیتها به ایجاد مدلهای کشت سه­ بعدی منجر شد که در آن سلولها در داخل ژلهای ماتریکس خارج سلولی (ECM) رشد میکنند (Box 1). این روش، ظهور اعمال اختصاصی و سازمان­یافتگی بافتها را بهبود بخشید [1] . با این حال، حتی مدلهای بسیار مؤثر سه­ بعدی نیز قادر به بازسازی ویژگیهای اندامهای زنده که برای عملکرد آنها حیاتی است، نیستند و عمل بافتها، نظیر ارتباط بافت-بافت (برای مثال بین اپیتلیوم و اِندوتلیوم عروق)، شیب فضایی-زمانی مواد شیمیایی و اکسیژن، و ریز­محیط های فعال از نظر مکانیکی را بازسازی نمی­کنند...

میتوانید از لینک ابتدای صفحه، مقاله انگلیسی را رایگان دانلود فرموده و چکیده انگلیسی و سایر بخش های مقاله را مشاهده فرمایید.

 


موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " زيست شناسی " با موضوع " از کشت سلولی سه بعدی تا ساختارهای اندام روی تراشه " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
از کشت سلولی سه بعدی تا ساختارهای اندام روی تراشه
نویسنده/ناشر/نام مجله :
Trends in Cell Biology December
سال انتشار
2011
کد محصول
1000199
تعداد صفحات انگليسی
10
تعداد صفحات فارسی
20
قیمت بر حسب ریال
1,083,500
نوع فایل های ضمیمه
Pdf+Word
حجم فایل
1 مگا بایت
تصویر پیش فرض


این مقاله ترجمه شده را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
سایر مقالات ترجمه شده زيست شناسی را مشاهده کنید.
کاربر عزیز، بلافاصله پس از خرید مقاله ترجمه شده مقاله ترجمه شده و با یک کلیک می توانید مقاله ترجمه شده خود را دانلود نمایید. مقاله ترجمه شده خوداقدام نمایید.
جهت خرید لینک دانلود ترجمه فارسی کلیک کنید
جستجوی پیشرفته مقالات ترجمه شده
برای کسب اطلاعات بیشتر، راهنمای فرایند خرید و دانلود محتوا را ببینید
هزینه این مقاله ترجمه شده 1083500 ریال بوده که در مقایسه با هزینه ترجمه مجدد آن بسیار ناچیز است.
اگر امکان دانلود از لینک دانلود مستقیم به هر دلیل برای شما میسر نبود، کد دانلودی که از طریق ایمیل و پیامک برای شما ارسال می شود را در کادر زیر وارد نمایید


این مقاله ترجمه شده زيست شناسی در زمینه کلمات کلیدی زیر است:


3D cell culture

تاریخ انتشار در سایت: 2013-10-22
جستجوی پیشرفته مقالات ترجمه شده

خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله زيست شناسی در موسسه البرز

نظرتان در مورد این مقاله ترجمه شده چیست؟

ثبت سفارش جدید